تطبیق-موافقت‌نامۀ-دوحه-به-جنگ-پایان-می‌دهد

رهبران طالبان در واکنش به اعلامیۀ مشترک اتحادیۀ اروپا، ناتو و کشورهای غربی مبنی بر دخیل دانستن این گروه در انفجارها و ترورهای هدف‌مند، اعلام نموده اند که تطبیق موافقت‌نامۀ دوحه به جنگ جاری پایان می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این گروه که امروز دوشنبه(۱۳، دلو) منتشر شده، آمده است که عملی شدن موافقت‌نامۀ میان امریکا و طالبان به نفع طرف‌هایی است که در جنگ افغانستان دخیل هستند.

در این اعلامیه همچنان آمده است که حضور نیروهای خارجی در افغانستان زمینه‌ساز دوام جنگ و کشتار غیرنظامیان است وعملی شدن موافقت‌نامۀ دوحه می‌تواند به جنگ جاری در کشور پایان دهد.

رهبران طالبان در این اعلامیه مدعی هستند که جنگ‌جویان این گروه در کشتار غیرنظامیان و تخریب تأسیسات عامه دست ندارند. در اعلامیۀ این گروه تأکید شده است که جنگ جاری باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

این در حالی است که روز گذشته نماینده‌گی‌های دیپلماتیک اتحادیۀ اروپا، ناتو و پانزده کشور غربی در یک اعلامیۀ مشترکی طالبان را عامل راه‌اندازی بیش‌ترین حمله‌های هدف‌مند، کشتار غیرنظامیان و تخریب تأسیسات عامه در کشور معرفی کرده و خواهان پایان حمله‌های این گروه در افغانستان شدند.

تطبیق موافقت‌نامۀ دوحه به جنگ پایان می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد