تعهدات-حکومت-وحدت-ملی-بدون-عمل-روی-کاغذ-باقی-مانده-است

شماری از نهاد های مدنی از ۱۰۰ تعهد حکومت وحدت ملی ۱۸ تعهد انرا مورد بررسی قرار داده است که به اساس این تحقیق حکومت به تعهدات خود در مدت نزدیک به یک سال عمل نکرده است.

به گزارش افغان خبر؛ نه نهاد مدنی امروز (شنبه 23 دلو) تحقیق را که در رابطه به تعهدات حکومت وحدت ملی انجام داده بودند، ارائه کردند که بر مبنای این گزارش حکومت وحدت ملی به این تعهدات خود عمل نکرده است.

این تحقیق از 100 تعهد حکومت وحدت ملی 18 تعهد انرا مورد بررسی قرار داده است که هر نهاد مدنی دو تعهد را بررسی کرده و نشان دهنده این است که حکومت به تعهد خود عمل نکرده است.

فوزیه کوفی عضوی مجلس نمایندگان گفت؛ از عمر حکومت وحدت ملی حدود سه سال میگذرد اما دیده میشود که هیچ کدام از تعهدات حکومت عملی نشده است.

خانم کوفی بیان داشت؛ عمر حکومت وحدت ملی مدت دو سال باقی مانده است و در این مدت غیر ممکن است که به تعهدات خود بتواند عمل کند. او افزود؛ حکومت تنها در شعار به تعهدات خود عمل کرده است نه در عمل.

از سوی دیگر حمیرا ثاقب مسئول خبرگزاری زنان افغانستان و یک تن از فعالان مدنی گفت؛ به اساس این تحقیق که نه نهاد مدنی انجام داده است حکومت به تعهدات خود عمل نکرده است و در مدت دو سال دیگر نیز نمیتواند همه تعهدات خود را عملی سازد.

خانم ثاقب بیان داشت؛ دلیل اینکه حکومت وحدت ملی به تعهدات خود عمل کرده نتوانسته است، عدم هماهنگی بین ادارات دولتی است و اکثر نهادهای دولتی از وظایف خود خبر ندارند.

در اخیر زهرا فرخنده نادری مشاور رئیس جمهور در امور بین الملل گفت؛ حکومت و جامعه مدنی دو بال یک پرنده هستند و بدون یکی از بال‌ها امکان پرواز وجود ندارد.

او افزود؛ جامعه مدنی و حکومت همکار هم دیگر اند و بدون همکاری بین این دو رشد و ترقی در کشور صورت گرفته نمیتواند. او گفت: " من تمام تلاش خود را به خرج می‌دهم تا همکاری خوب بین جامعه مدنی و حکومت وجود داشته باشد".

حکومت وحدت ملی در روز های نخستین خود 100 تعهد را به مردم سپرد و در حال حاضر دیده میشود که به هیچ کدام از این 100 تعهد خود عمل نکرده است.

 

تعهدات حکومت وحدت ملی بدون عمل روی کاغذ باقی مانده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد