شانزدهمین-اجلاس-شورای-ملی-افتتاح-شد-

دور شانزدهم اجلاس شورای ملی با حضور رییس جمهور، اعضای کابینه، نمایندگان مردم در شورای ملی و سایر مقامات بلند پایه دولتی از سوی رییس جمهور غنی افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان امروز دوشنبه(16 حوت) در این مراسم خواستار برگزاری انتخابات شفاف وعادلانه از سوی حکومت شد و گفت: دشمن بیش از پیش شجاع تر و قوی تر شده که با کوچک ترین ضعف حکومتی تهدیدات خود را روزانه عملی می کنند.

آقای ابراهیمی تصریح نمود، دشمن با زیر فشار گرفتن نیروهای امنیتی و دفاعی می خواهند  شهر و ولایات را ناامن و بی ثبات نمایند تا حکومت و پارلمان را در نظر مردم بی اعتبار سازند.

رییس مجلس نمایندگان اظهار داشت، حکومت با پرپایی انتخابات در سراسر کشور توانایی خود را به نمایش خواهد گذاشت تا مخالفان جرات تعرض به وطن ما را نکند.

عبدالروف ابراهیمی یادآور شد که حمله به جان معلم میرولی تهدیدی است از سوی دشمن برای تمامی اعضای پارلمان که می تواند پایه های حکومت را سست و ضعیف جلوه دهد.

وی همچنان اضافه کرد آمار بلند و بی سابقه کشت تریاک در اکثر نقاط کشور، افزایش صف بیکاران جوان و فقر مالی در روستاها نشان دهنده ضعف حکومت و ایجاد فاصله میان مردم و دولت بوده که اثر منفی روی باورهای مردم گذاشته است.

او خواستار اقدام حکومت برای جلب اعتماد مردم نسبت به پارلمان شد و افزود که هر چه زودتر انتخابات پارلمانی و شوراهای ولایتی در سال جدید برگزارشود تا مجلس بتواند با قانون گذاری پاسخگوی مردم باشد.

ابراهیمی علاوه کرد، محدودیت صلاحیت های سرپرست در وزارت خانه ها صدمه بزرگی در کاهش اعتبار و عملی ساختن اکثر برنامه ها شده است.

این در حالی است که بیش از یک سال از عمر قانونی مجلس نمایندگان میگذرد و باید انتخابات پارلمان دو سال قبل برگذار میشد، اما تاکنون این پروسه عملی نشده است.

 

شانزدهمین اجلاس شورای ملی افتتاح شد.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد