تقویت-روند-صلح-از-طریق-تنوع‌پذیری-و-کثرت‌گرایی

وزیر دولت در امور صلح می‌گوید که توجه به تنوع و کثرت‌گرایی در جامعه افغانستان، وحدت ملی را تقویت بخشیده و دست یافتن به یک صلح پایدار و سرتاسری را ممکن خواهد ساخت.

به گزارش افغان نیوز؛ سید سعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح در نشست آنلاین تحت عنوان «تقویت صلح از راه کثرت‌گرایی» که در همکاری مشترک سفارت افغانستان در کانادا و مرکز جهانی کثرت‌گرایی (GCP) با اشتراک کارشناسان و اشخاصی از نهادهای دولتی و غیردولتی حمایت‌کننده افغانستان برگزار شده بود، گفت: تلاش‌های ما علاوه بر حمایت از روند صلح، سرمایه‌گذاری بلندمدت در ابعاد مختلف جهت اعمار صلح است. 

به گفته وی؛ وزیر دولت در امور صلح تمرکز ویژه‌ای به ولایات داشته و به منظور کار در سطوح محلی، دفاتر این وزارت در سطح زون‌ها آغاز به کار نموده است.

نادری همچنین ابراز داشت که توجه به تنوع و کثرت‌گرایی در جامعه افغانستان، اجماع و وحدت ملی را تقویت بخشیده و دست یافتن به یک صلح پایدار و سرتاسری را ممکن خواهد ساخت.

وی گفت که سیستم آموزشی در سطوح متوسطه و عالی می‌تواند ارزش‌های همدیگرپذیری را ترویج نماید و یک بازار اقتصادی ایده‌آل قادر خواهد بود یک جامعه متنوع و تحصیل‌کرده را حمایت کند.

نادری گفت که جوانان پشتوانه یک صلح پایدار هستند و تلاش‌های صلح با تکیه بر ظرفیت آنها، باید در راستای تقویت این نسل بوده و متضمن حفظ دستاوردهای‌شان باشد.

وزیر دولت در امور صلح همچنین ابراز امیدواری نمود که برنامه‎‌های این‌چنینی، گفتمان سازنده‌ای را در راستای چگونگی ایجاد ساختارها به منظور ترویج کثرت‌گرایی تسهیل کند و مشارکت معنادار سیاسی را به منظور دست یافتن به یک صلح پایدار و باعزت فراهم سازد.

قابل ذکر است که مرکز جهانی کثرت‌گرایی، یک سازمان مستقل خیریه می‌باشد که از سوی اعلیحضرت آقاخان و دولت کانادا ایجاد شده است که در راستای ترویج زندگی مسالمت‌آمیز و کثرت‌گرایی در جوامع متنوع فعالیت دارد.

تقویت روند صلح از طریق تنوع‌پذیری و کثرت‌گرایی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد