دانش-پیروان-مزاری-به-بلندگوهای-طالبان-گوش-ندهند

معاون دوم ریاست جمهوری از پیروان شهید مزاری، احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی خواسته که به یاوه سرایی‌های جاده‌صاف‌کن‌ها و بلندگوهای طالبان گوش ندهند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که در این روزها، برخی یا به خاطر عقده‌ها یا ترس از منافع شخصی خود و یا به خاطر خوش خدمتی به گروه طالبان و حامیان آنان، به بلندگوی طالبان تبدیل شده و به عنوان جاده صاف کن این گروه، از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی، در میان مردم ذهنیت سازی می‌کنند تا خاطرات تلخ از حاکمیت طالبان را از ذهن مردم بزدایند.

به باور دانش؛ این‌گونه افراد می‌خواهند بی‌شرمانه به مردم اطمینان دهند که از طالبان نترسند. درحالیکه طالبان در زمان حاکمیت خود، وحدت ملی را ویران کردند، اسلام را بدنام ساختند، افغانستان را به پایگاه تروریست‌های بین المللی تبدیل کردند و اعتبار و جایگاه بین المللی کشور را به خاک نشاندند. 

معاون دوم ریاست جمهوری تصریح کرد که مردم افغانستان در سرتاسر کشور مخصوصا هزاره ها و اهل تشیع هنوز فراموش نکرده اند که طالبان در آن سال‌های سیاه حکومت شان چه جنایاتی را مرتکب شدند. 

وی می‌نویسد که شهادت مظلومانه استاد شهید عبدالعلی مزاری و یارانش، قتل عام مردم یکه ولنگ و بامیان، قتل عام مردم هزاره در مزار شریف، تخریب آثار بی همتای تاریخی بامیان، سرزمین های سوخته شمالی و ترورها و انتحاری‌ها و انفجارهای سال‌های اخیر نمونه هایی از آن جنایات است.  

آقای دانش می‌گوید که مگر در همان سال ها نماینده طالبان در حاکمیت چند روزه خود در مزار شریف نگفته بود که تاجیکان به تاجیکستان و اوزبیک ها به اوزبیکستان و هزاره ها به قبرستان بروند!

دانش تصریح کرد که از همه مردم و مخصوصا پیروان شهید وحدت ملی استاد مزاری، احزاب و گروه های سیاسی و اجتماعی می خواهم که به یاوه سرایی های جاده‌صاف‌کن‌ها و بلندگوهای طالبان گوش ندهند و با پرهیز از خودزنی‌ها، اجازه ندهند تا بار دیگر با حاکمیت سیاه گروه افراطی، فاجعه‌های تلخ و ننگین دهه هفتاد تکرار شود.

این درحالی است که آگاهان امور نظامی می‌گویند که ضعف مدیریتی در سکتور امنیتی، برخورد سلیقوی و سیاست قومی حکومت باعث شده تا شماری از ولسوالی‌های کشور به دست طالبان سقوط کنند.

دانش: پیروان مزاری به بلندگوهای طالبان گوش ندهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد