تقویم-جدید-انتخابات-غزنی-اعلام-گردید

کمیسیون انتخابات برای ثبت‌نام نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها در ولایت غزنی، تقویم جدید اعلام کرده است.

به گزارش افغان نیوز: براساس این تقویم، نامزدان انتخاباتی فرصت دارند، از تاریخ دهم ماه اسد تا ۲۲ این ماه ثبت‌نام کنند و روند بررسی اسناد آنان همزمان از تاریخ دهم اسد آغاز و تا تاریخ ۲۶ اسد ختم خواهد شد.

کمیسیون انتخابات برمبنای این تقویم که روز گذشته (۲۳ سرطان) اعلام شده، تصمیم گرفته است که فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات غزنی را به تاریخ ۲۷ اسد و فهرست نهایی را تا ۱۷ سنبله اعلام کند.

اما از میان هفت کمیشنر کمیسیون انتخابات دو تن از کمیشنران با این روند موافق نیستند؛ زیرا این تقویم بربنیاد طرح برگزاری انتخابات غزنی به شکل حوزه‌ای صورت گرفته است.

کمیسیون انتخابات، ولایت غزنی را به صورت استثنایی به سه حوزه‌ی کوچک‌تر تقسیم کرده است، درحالی‌که بربنیاد قانون اساسی و قانون انتخابات، دیگر ولایت‌های کشور هر ولایت یک حوزه‌ی انتخاباتی به حساب می‌رود.

این درحالی است که مجلس نمایندگان و مردم ولایت غزنی در این رابطه بارها اعتراض و شکایت کرده‌اند و همین‌اکنون هم اعتراض مردم غزنی در مرکز این ولایت ادامه دارند.

طرح حوزه‌ای شدن غزنی، برای برگزاری انتخابات پیش‌رو زمانی مطرح گردید که چند تن از شهروندان معترض غزنی دروازه‌ی دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات را بستند. ریاست جمهوری با حمایت از معترضان غزنی طرح حوزه‌ای شدن را پیش کشید.

تقویم جدید انتخابات غزنی اعلام گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد