تنش-ارگ-و-سپیدار-به-نشست-استانبول-صدمه-می‌زند

اتحاد شورا‌های حزب اسلامی از اختلاف‌ها میان ارگ و شورای عالی مصالحه روی طرح صلح انتقاد کرده و می‌گوید که با این روند نشست ترکیه در مورد صلح نیز بی‌نتیجه خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: جمعه خان همدرد، رهبر اتحاد شوراهای حزب اسلامی، امروز(سه‌شنبه، ۳۱ حمل) در نشست خبری گفت که ارگ و شورای عالی مصالحه فاقد طرح واحد در مورد صلح است و این پراکندگی فرصت صلح را در نشست ترکیه از بین می‌برد. 

آقای همدرد افزود؛ طرح صلح که از سوی شورای عالی مصالحه همگانی شده، همه جانبه نیست و در ساختن این طرح با احزاب سیاسی مشوره صور نگرفته است. 

او تاکید کرد؛ اکنون فرصت اندکی به نشست استانبول باقی مانده؛ رهبران حکومت، سران احزاب و چهره‌های مطرح سیاسی باید روی طرح واحد اجماع کنند و با یک طرح همه شمول که مورد پذیرش همه طرف‌ها باشد، به ترکیه بروند. 

همدرد نشست ترکیه را در راستای پروسه صلح افغانستان یک فرصت دانسته و افزود که پافشاری رهبران سیاسی روی طرح شخصی شان، این فرصت پیش آمده را از بین خواهد برد. 

این درحالی است که جامعه بین‌المللی انتظار دارد طرف‌های درگیر جنگ افغانستان در نشست استانبول روی پایان جنگ و "تشکیل دولت انتقالی صلح" به توافق برسند.

تنش ارگ و سپیدار به نشست استانبول صدمه می‌زند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد