مردم-فاریاب-برای-تعیین-والی-انتخابات-برگزار-می‌کنند

معترضان در ولایت فاریاب پس از نه روز تظاهرات، اکنون برای برگزاری انتخابات به هدف گزینش والی آماد‌گی می‌گیرند.

به گزارش افغان نیوز: عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون شورای عالی مصالحه‌ی ملی، روز یک‌شنبه (۲ جوزا) در برگه‌ی ‏فیسبوکش از آماده‌گی معترضان ولایت فاریاب برای برگزاری انتخابات به هدف گزینش والی خبر داده است.

وی افزوده که بر اساس فیصله‌ی شورای عالی مردم فاریاب؛ نماینده‌گان ولسوالی‌ها،  نواحی، جامعه‌مدنی، علما، زنان، احزاب، جوانان، دانشگاهیان، معارف و اعضای شورای‌ولایتی مجموعاً چهار تن را به صفت کاندیدان ولایت فاریاب انتخاب و جهت منظوری به ریاست جمهوری پیشنهاد می‌کنند.

اعتراض‌ها در فاریاب، پس از آن آغاز شد که رییس‌جمهور غنی، یک ماه پیش فردی به نام ‌‏محمدداوود لغمانی را به عنوان والی فاریاب تعیین نمود. آقای غنی، هم‌چنان نقیب‌الله فایق، والی ‌‏پیشین این ولایت را به عنوان ‌‏سناتور انتصابی در مجلس سنا معرفی کرد.

هواداران حزب جنبش ملی ‏اسلامی افغانستان، روز شنبه (۱ جوزا) با ‏پوشیدن کفن به جاده‌ها ریخته و برای محمدداوود لغمانی، والی جدید این ‏ولایت، ضرب‌الاجل ‏خروج را تعیین کردند.

آنان از والی جدید فاریاب خواستند که تا سه روز دیگر، این ولایت را ترک ‏کند؛ در غیر آن «در این ‏ولایت دولت فدرالی اعلام خواهد شد.‌‏»‏

مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش اسلامی افغانستان از باشندگان فاریاب خواست که ‌‏‌‏‌‏مانع معرفی محمدداوود لغمانی به عنوان والی این ولایت شوند و از حق‌شان دفاع کنند.

مردم فاریاب برای تعیین والی انتخابات برگزار می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد