تنها-راه-حل-تنش-میان-افغانستان-وپاکستان-مذاکره-و-گفتگو-است

جلسۀ شورای وزیرانِ جمهوری اسلامی افغانستان، امروز (دوشنبه ۷ حمل) به ریاست عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور برگزار و بر همکاری کشور های همسایه در مبارزه با تروریزم تاکید شد.

جلسه شورای وزیران به ریاست عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور برگزار شد

 عبدالله عبدالله با بیان این‌که سال 1395 از لحاظ امنیتی پر چالش بود، افزود که حکومت‌ وحدت ملی در سال گذشته دست‌آوردهای مهمی داشته است. در این سال، پروژۀ میثاق شهروندی راه‌اندازی شد و در عرصۀ ارایۀ خدمات نیز کارهای اساسی صورت گرفت.

رییس اجراییه کشور، خاطر نشان ساخت: در سال گذشته کمیته‌های فرعی شورای وزیران و ریاست اجراییه برنامه‌های مهمی را دنبال کرده‌اند که در درازمدت نتایج آن محسوس خواهد بود.   

این مقام مسئول اضافه کرد که در راستای رسیده‌گی به وضعیت عودت‌کننده‌گان و بیجاشده‌گان، تمرکز به بخش سکتور خصوصی، تحقق اهداف انکشاف پایدار، کاریابی برای جوانان، حفظ و مراقبت از پروژه‌های زیربنایی، تعلیمات حرفوی و مسلکی، رشد هنرهای اصیل افغانی، کارهای اساسی انجام شده است.

رییس اجراییه کشور افزود که اصلاح نظام انتخاباتی، کار منظم روی استفاده از تکنولوژی در انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری پیش‌ رو و نهایی‌شدن برنامۀ توزیع تذکرۀ الکترونیک نیز از دست‌آوردهای حکومت وحدت ملی در سال 1395 بوده است.

در ادامه، دکتور عبدالله عبدالله از بازشدن گذرگاه‌های تورخم و سپین‌بولدک استقبال کرد و گفت که پاکستان به دلایل امنیتی راه‌ها را مسدود کرده بود، درحالی‌که افغانستان همواره در صف اول مبارزه با تروریسم قرار داشته و در این راه قربانی داده است.

رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان تأکید کرد که راه‌حل تنش‌ها میان افغانستان و پاکستان مذاکره و گفت‌وگو است و مبارزه با تروریسم همکاری تمام کشورهای منطقه و همسایه را می‌طلبد.

دکتور عبدالله عبدالله افزود که در موضع ما در راستای تحقق صلح عادلانه در کشور تغییری نیامده است؛ اما نیروهای امنیتی کشور با شجاعت آمادۀ دفاع از تمامیت ارضی افغانستان هستند.

وی، حمایت از گروه‌های تروریستی را تهدید برای کل منطقه و جهان عنوان کرد و گفت که کشورهای منطقه در راستای پروسۀ صلح افغانستان همکاری و کمک صادقانه نمایند.

رییس اجراییه کشور، با اشاره به حادثۀ اخیر چهارصد بستر گفت که در این زمینه تحقیقات جدی ادامه دارد و هیچ‌گونه مسامحه صورت نخواهد گرفت.

دکتور عبدالله عبدالله باردیگر به حمایت از آزادی بیان تأکید ورزید و گفت که رسانه‌ها با نشر گزارش‌های تحقیقی حکومت را در بهبود کارها کمک کرده‌اند.

تنها راه حل تنش میان افغانستان وپاکستان مذاکره و گفتگو است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد