توافق-بر-سر-هر-چهار-بخش-توافق‌نامۀ-صلح

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می گوید که در مورد هر چهار بخش توافق‌نامۀ صلح به "پیشرفت بنیادی" دست یافته اند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان که در شش روز گذشته مشغول هفتمین دور مذاکرات با طالبان در قطر بوده، در حساب توییترش نوشته که مذاکرات با گروه طالبان در دوحه "پیشرفت‌ اساسی" داشته و پس از پایان نشست بین‌الافغانی در نهم جولای از سر گرفته می‌شود.

آقای خلیلزاد در ادامۀ پیام تویترش شام شنبه، ششم جولای، نوشته است که در مورد هر چهار بخش توافق‌نامۀ صلح "تضمین‌های مبارزه با تروریزم، خروج نیرو، اشتراک در گفتگوهای بین افغان‌ها و مذاکرات و آتش‌بس همیشگی و فراگیر به "پیشرفت بنیادی" دست یافته اند."

سهیل شاهین، سخنگوی هیات طالبان در قطر نیز از پیشرفت در مذاکرات با هیات امریکا خبر داده و در حساب توییتر خود نوشته: "امروز هم مذاکرات دوام داشت. فردا و پس فردا به خاطر گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، مذاکرات انجام نمی‌شود. نهم جولای از سرگرفته می‌شود. از پیشرفت مذاکرات راضی هستیم. امیدواریم کارهای باقی مانده به‌زودی تکمیل شود."

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز یک شنبه(16، سرطان) با نشر اعلامیه ی گفته است؛ قرار است که به هدف تلاش برای راه های صلح در افغانستان یک کنفرانس بین الافغانی در دوحه، مرکز کشور قطر به تاریخ های ۷ و ۸ جولایی دائر گردد.

اعلامیه افزوده است که این کنفرانس به تلاش های کشورهای قطر و آلمان دائر می شود و بیش از ۶۰ تن افغان ها به گونه شخصی در آن شرکت می ورزند و در مورد آوردن صلح در افغانستان بحث و تبادل نظر می نمایند.

درین کنفرانس، هیئت هفده نفری امارت اسلامی نیز به سرپرستی محترم شیر محمد عباس ستانکزی شرکت نموده، موقف امارت اسلامی را در آن جا بیان می نماید.

توافق بر سر هر چهار بخش توافق‌نامۀ صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد