توافقنامه‌-سیاسی-اساس-ثبات-افغانستان-را-شکل-می‌دهد

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور گفته است که حکومت به ثبات سیاسی افغانستان متعهد هست و اساس این ثبات را توافقنامه حکومت وحدت ملی تشکیل می‌دهد.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه روز گذشته باخانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی صحبت کرد.

در این صحبت آخرین اوضاع سیاسی کشور و تحولات چند روز اخیر مورد بحث و تبادل نظرقرارگرفت. رئيس اجرائیه در ادامه صحبت‌های خویش افزود:"به ثبات سیاسی به‌مثابه پایه اساسی پیشرفت و ترقی برای افغانستان متعهد هستیم و اساس ثبات سیاسی در کشور را تطبیق کامل توافق‌نامه سیاسی و تعهد هردو طرف به مفاد این توافقنامه تشکیل می‌دهد".

خانم موگرینی نیز در صحبت‌های خویش به اهمیت ثبات سیاسی در افغانستان و کار مشترک در حکومت وحدت ملی تأکید نمود و استقرار و ثبات در این کشور را پیش‌شرط ادامه کمک‌های بین‌المللی برای افغانستان خواند.

در این صحبت هردو طرف بر مذاکره و گفتگو و عملی‌ساختن اصلاحات برای بیرون رفت از بن‌بست کنونی تاکیدکردند.

این درحالی است که دوسال از عمرحکومت وحدت ملی میگزرد و بر اساس توافقنامه سیاسی قرار بود در این مدت لوی جرگه قانون اساسی تشکیل شده و جایگاه ریاست اجرائیه بر اساس قانون معلوم گردد و قانون اساسی افغانستان نیز تعدیل شود.

اما اجرائی نشدن این توافقنامه، خشم تیم اصلاحات و همگرایی را بر انگیخت و چندی پیش رئیس اجرائیه کشور گفته بود  که روش و شیوه سیاست خویش را در برابر ارگ تغیر می‌دهد.

توافقنامه‌ سیاسی اساس ثبات افغانستان را شکل می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد