تورابورا؛-کلید-خراسان-داعش-است-ما-آماده-مبارزه-با-این-گروه-هستیم

در آغاز فعالیت؛ گروه داعش یکی از اهداف خود تحت تصرف درآوردن خراسان قدیم یا همین افغانستان و ایران امروز را اعلام کرد و اکنون حاجی ظاهر قدیر نایب اول مجلس نمایندگان بیان میدارد که رمز ایجاد خراسان داعش منطقه تورابورا است.

به گزارش افغان خبر: حاجی ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان؛ زمانی علیه داعش قیام کرد که تازه این گروه در ولایت ننگرهار جای پا باز کرده بود.

این قیام تاکنون پابرجاست و حالا معاون اول مجلس نمایندگان علاوه میکند که این گروه توسط هواپیماها از طرف شب در ولایت ننگرهار تمویل میشود و هدف آنها تحت کنترول درآوردن غار های تورابورا است.

غار ها و تونل های تورابورا محلی است که اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده در آن جا خوش کرده بود و از بمباردمان هواپیماهای آمریکایی جان به سلامت برد.

آقای قدیر که امروز جلسه عمومی مجلس نمایندگان را رهبری می‌کرد، گفت که او برای سه روز آینده در ولایت ننگرهار حضور خواهد یافت تا مبارزات مردمی علیه تروریستان داعش را در این ولایت سازماندهی کند.

آقای قدیر افزود که ساحات تحت فعالیت تروریستان داعش در افغانستان گسترش یافته و این گروه توانسته‌اند یک ساحه استراتژیک را در ولسوالی پچیراگام تحت کنترول خود در آورند.

منطقه‌ی که در حال حاضر داعش در اختیار دارد در نزدیکی تورابورا است و آقای قدیر هشدار میدهد هرگاه تروریستان داعش به ساحات تورا بورا داخل شوند، ولایت خراسان داعش ساخته خواهد شد.

وی لا لحن صریح بیان داشت:" من حاجی ظاهر اعتراف می‌کنم که خراسان ساخته می‌شود اگر آنها به تورابورا دست پیدا کند.".

پیش از این آقای قدیر در ولسوالی های خوگیانی و شینواری علیه داعش مبارزه کرده و این گروه را از دو ولسوالی ننگرهار بیرون رانده و اکنون تاکید دارد که مبارزه خویش را در ولسوالی پیچگرام ادامه خواهد داد.

او همچنان از زبان زنانی که مدتی در اسارت گروه داعش رد ولسوالی کوت به سر برده اند میگوید که این گروه از طرف شب توسط چرخبال ها تمویل میشود و انواع خوردنی های لذیز که شهروندان عادی کشور در آرزوی آنها میمیرند برا آنها فراهم میشود.

معاون مجلس نمایندگان تصریح کرد که با تضعیف این گروه تروریستی در عراق و سوریه، آنها در افغانستان تقویت خواهد شد و باید حکومت بیشتر متوجه باشد.

یک سال قبل نیز حاجی ظاهر قدیر معصوم استانکزی و محمد حنیف اتمر دو مهره اصلی امنیتی افغانستان را متهم به همکاری با گروه داعش کرده بود.

تورابورا؛ کلید خراسان داعش است/ ما آماده مبارزه با این گروه هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد