تیم-انتخاباتی-عبدالله-تجربه-سال-۲۰۱۴-در-کشور-نباید-تکرار-شود

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی خطاب به هوادرانش اعلام نمود که تجربه‌ی انتخابات سال ۲۰۱۴ در کشور تکرار نخواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: علی‌احمد عثمانی، رییس ستاد انتخاباتی دسته‌ی ثبات و همگرایی که امروز (پنج‌شنبه، ۲۱ سنبله) در یک کنفرانس خبری در کابل صحبت می‌کرد، خطاب به هواداران این دسته گفت: "شما مسئولیت دارید که اگر چیزی را اطلاع یافتید در اختیار ارگان‌های مربوطه از جمله کمیسیون‌ها و تیم‌های انتخاباتی قرار بدهید."

آقای عثمانی از رسانه‌ها، نهادهای جامعه‌ی مدنی، احزاب سیاسی، نهادهای ناظر در روند انتخابات افغانستان و جامعه‌ی بین‌المللی نیز خواست که انتخابات ریاست‌جمهوری کشور را نظارت و برای شفاف‌برگزارشدن آن و تشویق مردم به شرکت در انتخابات با کمیسیون‌های انتخاباتی همکاری کنند. به گفته‌ی او، همکاری این نهادها می‌توانند سبب شفافیت در روند انتخابات و اشتراک گسترده‌ی مردم در این روند شود.

آقای عثمانی در بخشی از سخنانش گفت که دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی نمی‌گذارد که تجربه‌ی انتخابات سال ۲۰۱۴ در کشور تکرار شود.

او با اشاره به دسته‌ی انتخاباتی «دولت‌ساز» گفت: «عملکرد شما در انتخابات سال ۲۰۱۴ باعث بخش از ناامیدی‌ها در جامعه‌ی ما و جامعه‌ی بین‌المللی شده است.» آقای عثمانی تأکید کرد که تقلب در این انتخابات به «ناامیدی جامعه‌ی افغانستان از مردم سالاری و جامعه‌ی بین‌المللی از کمک به افغانستان» انجامیده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری قرار است که تا حدود دو هفته‌ی دیگر (ششم میزان) برگزار شود. در این دور، ۱۷ نامزد به‌شمول محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رهبران حکومت وحدت ملی، برای احراز کرسی ریاست‌جمهوری باهم رقابت می‌کنند.

تیم انتخاباتی عبدالله: تجربه سال ۲۰۱۴ در کشور نباید تکرار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد