جان-بس-نیروهای-افغان-در-امور-انتخابات-دخالت-نکرده-اند

سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان تصریح نموده است که هیچ یکی از نیروهای امنیتی افغان در روز انتخابات ریاست جمهوری و یا پس از آن در امور مربوط به انتخابات دخالت نکرده اند.

به گزارش افغان نیوز: جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان در حساب توییترش نوشته است که هیچ‌گونه شواهدی وجود ندارد که نیروهای امنیتی افغان در روز انتخابات ریاست جمهوری و یا پس از آن در امور مربوط به انتخابات از نامزدی طرفداری کرده باشد.

وی افزوده است که به ناامیدی افغان‌ها در کمبود معلومات در بارۀ تصامیم انتخاباتی، خود را شریک می‌داند و آن‌ها از نامزدانی حمایت می‌کنند که در اعتراض‌های‌شان از پروسۀ انتخابات کار می‌گیرند، نه از خشونت.

سفیر ایالات متحده امریکا در کابل در توییت خود اعلامیۀ وزارت امور داخلۀ افغانستان را به نشر رسانده است.

در این اعلامیه ادعای تیر اندازی نیروهای امنیتی بر معترضانی رد شده که در مقابل دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت کندز جمع شده بودند.

وزارت امور داخله در این اعلامیه گفته که در نتیجۀ فیر هاوان طالبان در نزدیکی دفتر کمیسیون مستقل انتخابات یک غیر نظامی کشته و به شمول یک پولیس ۴ تن دیگر زخمی شدند.

هرچند، جان بس در توییتش به طور مشخص از کسی نام نگرفته، اما پیش از این تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله و حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان در مورد تیر اندازی نیروهای امنیتی بر معترضان در کندز یاد کرده و ابراز نگرانی نموده اند.

جان بس: نیروهای افغان در امور انتخابات دخالت نکرده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد