جامعه-بین-المللی-افغانستان-را-در-امر-تطبیق-پلان-های-انکشافی-کمک-نماید

حکومت، جامعه بین المللی، نمایندگان جامعه مدنی افغانستان و سکتور خصوصی در نشست بورد مشترک نظارت و انسجام پیشرفت ها، دست آورد ها در عرصه اصلاحات و انکشاف افغانستان را بررسی کردند.

به گزارش افغان نیوز: در این نشست همه طرف ها یک بار دیگر تعهد خویش را در قبال انکشاف دراز مدت افغانستان  تجدید نمودند.

نشست بورد مشترک نظارت و انسجام (JCMB) به تاریخ 18 سرطان به ریاست مشترک اکلیل حکیمی، وزیر مالیه و تاداماچی یاماموتا، نماینده خاص منشی عمومی سازمان ملل متحد برگزار گردید.

این نشست در بخش های مبارزه با فساد، اصلاحات قضایی، اصلاحات خدمات مدنی، ارائه خدمات، سکتور خصوصی ، زیر بناء و اشتغالزایی متمرکز بود. این اولین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام (JCMB) بعد از کنفرانس بروکسل برای افغانستان که بتاریخ 4-5 اکتوبر سال 2016 برگزار گردیده بود، میباشد.

این نشست فرصت را برای حکومت افغانستان و شرکاء بین المللی ایجاد کرد تا پیشرفت ها و دستاوردها در رابطه به تطبیق چهارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان  را بررسی نماید.

اکلیل حکیمی وزیر مالیه، دستآورد های حکومت را در بخشهای اصلاحات اقتصادی، میثاق شهروندی و ارائه خدمات بیان داشت.

وی تعهدات حکومت تحت چهارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان (ANPDF)  را یکی از پالیسی های مهم خواند و بر تطبیق آن تاکید نمود. وی از شرکاء بین المللی خواست تا با درنظرداشت اولویت های انکشافی افغانستان، این کشور را در راستای تطبیق پلان هایش کمک کنند.

با اشاره به این که "دولت در شماری از بخشها اصلاحات را تطبیق نموده،" یاموموتو، نمایندۀ ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفت: دستآوردها نیازمند شناسایی میباشد.

وی اشتراک کنندگان را تشویق کرد تا از این جلسه استفاده بهینه نموده و درپیشبرد اولویت های انکشافی تصمیم گیری های مقتضی دراین امر دردستور کار خود قرار بدهند.

شرکاء بین المللی حمایت شانرا در رابطه به تمرکز حکومت روی اولویت های مهم به شمول اقدامات بخاطر جلوگیری از فساد و تقویت اقتصادی اعلام کردند. شرکاء افغانستان بار دیگر به همکاری با حکومت بخاطر تطبیق چهارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان تعهد سپردند.

قابل تذکر است که حکومت افغانستان و جامعه بین المللی به توافق رسیدند تا بورد مشترک نظارت و انسجام را بخاطر هماهنگی  بیشتر تطبیق تعهدات افغانستان را در کنفرانس لندن، ماه جنوری سال 2006 در قطعنامه شماره 1659 شورای امنیت سازمان ملل متحد ایجاد کنند.

جامعه بین المللی افغانستان را در امر تطبیق پلان های انکشافی کمک نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد