نظام-و-سیاست-کنونی-حکومت-وحدت-ملی-را-نمی-پذیریم

حزب اسلامی افغانستان از نظام و سیاست کنونی کشور شاکی بوده و بیان میدارد که رهبران احزاب سیاسی نیاز به تفاهم و اجماع ملی دارند.

به گزارش افغان نیوز: حزب اسلامی افغانستان امروز پنجشنبه ( 15 – سرطان )، طی کنفرانس مطبوعاتی ابراز داشت؛ نظام و سیاست جاری در کشور مشروعیت قانونی نداشته و ائتلاف ها و جبهه گیری های سیاسی که بخاطر منافع شخصی، سیاسی و به چالش کشیدن حکومت تشکیل شود محکوم مینماییم.

گلبدین حکمیتار رهبر حزب اسلامی افغانستان میگوید:« حکومت افغانستان به یک مشکل بزرگ و بحرانی مواجه است که تنها راه حل و بیرون رفت از این مسئله  تفاهم و اجماع ملی میان رهبران احزاب سیاسی و جهادی کشورمیباشد».

آقای حکمتیار افزود، تمام نا امنی ها و انفجارات که باعث ازبین بردن شهروندان و مغشوش ساختن اذهان عامه میگردد، ازسوی طالبان  نبوده بلکه کشورهای حامی تروریزم و کسانی که به اسلام باورمند نیستند صورت میگیرد.

وی بیان داشت، تفاهم سه حزب سیاسی ( جمعیت اسلامی، وحدت و جنبش ملی افغانستان)، بیشتر شبه ائتلاف زمان حکومت نجیب بوده که باعث ازبین بردن و اعدام چندین تن از مردم بیگناه و شهرندان افغانستان شد.

حزب اسلامی افغانستان اظهار میدارد که جنگ جاری درکشور، جنگ های تحمیلی و تجارتی میباشد که ایران با نا امن ساختن افغانستان میخواهد بالای مارکیت های هند و پاکستان تسلط پیداکند. اگر ایران با کشورهای عربی رقابت دارد نباید مرکز نبرد شان، افغانستان را قرار بدهد.

قابل ذکراست که حزب اسلامی افغانستان از ائتلاف رهبران احزاب سیاسی ( جمعیت اسلامی، وحدت ملی و جنبش ملی) افغانستان، شاکی بوده و ابراز میدارد که ائتلاف این سه حزب در کابل باید صورت میگرفت.

از سوی هم رهبرحزب اسلامی انتقاد از دولت جمهوری اسلامی ایران داشته بیان میدارد که ایران نباید از زبان کنایه  و هشدار به دولت افغانستان گوشزد میکرد،  بلکه باید از راه تفاهم و مذاکره با سران حکومت افغانستان به میز مذاکره می نشست.

این درحالی است که حزب اسلامی افغانستان طی این نشست،  ضمن نپذیرفتن نظام و سیاست کنونی حکومت وحدت ملی بیان میدارد که در مناطق شمال افغانستان کشورهای خارجی با تجهیز کردن طالبان و داعش میخواهند که منطقه را نا امن ساخته و وضعیت امنیتی کشور را به بحران بکشانند. اما؛حکومت وحدت ملی افغانستان در این مورد هیچ واکنش در برابر سیاست غیرمشروع کشورهای حامی تروریزم نشان نداده است.

نظام و سیاست کنونی حکومت وحدت ملی را نمی پذیریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد