جامعه-جهانی-در-سکتورعدلی-و-قضایی-اولویت-های-دولت-افغانستان-را-در-نظر-بگیرد

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با هیئت موسسه جی آی زید آلمان بر همکاری های بیشتر جامعه جهانی در سکتور های عدلی و قضایی تاکید کرد.

به گزارش افغان نیوز: هیأت ارزیابی دفتر مرکزی مؤسسه جی آی زید آلمان، با استاد سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار و در موضوعات مورد نظر گفتگو کردند.

آقای لوتر یان مسؤل هیأت ارزیابی از دفتر مرکزی جی آی زید، ضمن اظهار خرسندی از فعالیت های حکومت وحدت ملی مخصوصا معاونت دوم ریاست جمهوری در سکتورعدلی و قضایي و اصلاحات قوانین، از کارکرد های جی آی زید در بخش حمایت از حاکمیت قانون در افغانستان گزارش داده و بر تداوم فعالیت های آن نهاد در بخش های بعدی پروژه حاکمیت قانون در افغانستان وعده سپرد.

سروردانش، انسجام و هماهنگی میان نهادهای کمک کننده در بخش های عدلی و قضایی را برای دسترسی به نتایج بهتر یک ضرورت جدی و اساسی عنوان کرد. وی گفت که همکاری و انسجام میان نهاد های کمک کننده از یک طرف سهولت های بیشتری را به بارمی آورد و از سوی دیگر دستاورد ها را محسوس تر خواهد کرد.

معاون رییس جمهور همچنین تأکید کرد که نهاد های کمک کننده و همکار بین المللی برای دست یابی به نتیجه بهتر و مؤثر باید، اولویت های تعیین شده از طرف دولت افغانستان را در نظر بگیرند.

به گفته سرور دانش ، اصلاحات و تعدیل در قوانین را اساس اصلاحات در نظام عدلی و قضایی عنوان کرد و افزود که تا کنون در يك سال گذشته بیش از صد سند تقنینی درکمیته قوانین کابینه زیر نظر دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری، اصلاح و تعدیل شده است.

معاون رییس جمهور، ضمن اصلاح قوانین، دسترسی اقشار آسیب پذیر جامعه، زنان و اطفال را به عدالت رسمی از جمله دست آورد های نهاد های عدلی و قضایی عنوان کرد و افزود که به همین هدف درکنار محاکم اختصاصی برای زنان یک معینیت مبارزه علیه خشونت در برابر زنان و اطفال در سارنوالی افغانستان ایجاد شده است.

وی همچنین گفت که قانون منع اذیت و آزار زنان و قانون حمایت از حقوق اطفال برای اولین بار در حکومت وحدت ملی افغانستان، برای ایجاد بهبود در وضعیت زنان و اطفال جامعه، نهایی شده است.

معاون رییس جمهور، ارتقاء ظرفیت مسلکی بخش های عدلی و قضایی دولت افغانستان را از جمله ضرورت ها و اولویت های اصلی افغانستان عنوان کرد که می بایست از طرف همکاران بین المللی با ایجاد یک میکانیزم و هماهنگی مؤثر صورت بگیرد.

هیأت ارزیابی دفتر مرکزی مؤسسه جی آی زید آلمان، از پیشنهادات معاون رییس جمهور سپاسگزاری کرد و وعده سپرد که فعالیت های جی آی زید در بخش حاکمیت قانون در هماهنگی با نهاد های عدلی و قضایی و در راستایی اولویت های تعیین شده دولت افغانستان صورت خواهد گرفت.

جامعه جهانی در سکتورعدلی و قضایی اولویت های دولت افغانستان را در نظر بگیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد