جان-بس-نتایج-انتخابات-با-تأخیر-اما-درست-اعلام-شود

سفیر امریکا در کابل می‌گوید که نتایج درست انتخابات مهمتر از اعلام نتایج در زمان تعیین شده است.

به گزارش افغان نیوز: جان بس، سفیر امریکا در کابل روز دوشنبه( ۲۲، میزان) در جریان دیدار از کمیسیون مستقل انتخابات گفت: "به نمایندگی از مردم افغانستان، برای ما اعتماد مردم به نتایج درست انتخابات مهم تر از اعلام نتایج در زمان تعیین شده است."

او افزود که اگر کمیسیون به وقت بیشتر نیاز دارد تا نتایج درست را اعلام کند، بهتر است تا اینکه برای تعیین نتایج بر اساس تقسیم اوقات تعجیل شود.

وی همچنان بر اعتماد مردم تاکید کرد و گفت که باید  مشخص شود که چه مقدار مراکز و محلات رای دهی در کجا ها مسدود بود.

سفیر امریکا در کابل وعده سپرد که ما از نزدیک با کمیسیون ها کار خواهیم کرد و از تلاش‌های آنان برای کسب و اعلام نتایج انتخابات حمایت می‌کنیم.

جان بس گفت: باید به قربانی های آنانی که در راه رای دهی جان باخته اند و به قربانی های نیروهای امنیتی افغان که برای حفظ حق رای دهی مردم جان داده اند، ارج گذاشته شود.

سفیر ایالات متحده گفت که از کار کمیسیون و از تعهد ایالات متحده در حمایت از استقلال کمیسیون‌های انتخاباتی و قابلیت های آنان برای کسب نتایج درست و تصمیم گیری در مورد این که کدام آرا باید شمارش شود و کدام آرا مشکوک است، خرسند است.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری در ششم همین ماه برگزار شد. کمسیون انتخابات می‌گوید که در این انتخابات 2.7 میلیون رای دهنده از میان 9.6 میلون نفر اشتراک کردند.

جان بس: نتایج انتخابات با تأخیر اما درست اعلام شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد