جایگاه-بانوان-خبرنگار-در-مذاکرات-صلح-باید-مشخص-شود

شماری از مسوولان با تاکید بر نقش مثبت بانوان خبرنگار در پروسه صلح، از طرف های درگیر جنگ خواستند تا جایگاه آنان را در گفتگوهای صلح مشخص کنند.

به گزارش افغان نیوز: وحیدالله توحیدی مسوول بخش دادخواهی کمیته مصئونیت خبرنگاران، امروز چهارشنبه( 15 حوت) طی مراسمی به پیشواز از هشتم مارچ، روز جهانی زن گفت که طرفین مذاکرات صلح باید موقف زنان خبرنگار را مشخص نمایند تا نگرانی زنانی که طی سال های متمادی برای رشد وطرقی شان تلاش نموده اند؛ حل شود.

آقای توحیدی تصریح نمود که زنان نصف پیکر جامعه است و نباید آمدن صلح به قربانی و خانه نشین شدن بانوان تمام شود؛ زیران آنان سال ها برای رسیدن به اهداف بزرگ شان تلاش کرده اند.

این مسوول کمیته مصئونیت خبرنگاران می افزاید که بانوان خبرنگار در آوردن صلح نقش چشمگیر دارند و بدون حضور آنان در جامعه افغانستان به یک صلح پایدار نخواهیم رسید.

توحیدی تاکید داشت که زنان خبرنگار در کشور قافله سالاران مبارزه علیه تروریسم می باشند که صدا های خاموش زنان رنج دیده سال های جنگ را همواره فریاد کشیده اند.

وحیدالله توحیدی نگاه سنتی اکثریت افراد جامعه و گروه متعصبین را مانع کار خبرنگاران زن در کشور عنوان نموده و می گوید که این عوامل باعث محدویت بانوان خبرنگار در ولایات شده و امروزه شاهد کاهش چشم گیر زنان در عرصه های مختلف مخصوصا خبرنگاری هستیم.

وی از حکومت می خواهد که برای امنیت و مصئونیت خبرنگاران زن در کشور کوشا باشد تا در سال های آینده تغییرات عمده ای را برای ایمنی بانوان شاهد باشیم.

او همچنان وعده سپرد که در سال آینده کمیته مصئونیت خبرنگاران برنامه ادامه تحصیل بانوان خبرنگار را جهت ارتقا ظرفیت زنان در خارج از کشور مهیا می کنند.

از سوی هم سپوژمی وردک، معین وزارت امور زنان، بانوان خبرنگار را قهرمانان واقعی رسانه ها عنوان کرد و از تلاش های آنان در کاهش خشونت ها ابراز خرسندی نمود.

خانم وردک علاوه کرد که هیچ کسی برای رشد و توسعه زنان در کشور تلاش نخواهد کرد مگر این که خبرنگاران زن فضای خشونت علیه زنان را به فضای دوستانه تبدیل نمایند.

جایگاه بانوان خبرنگار در مذاکرات صلح باید مشخص شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد