جبهه-ملی-نوین-نیز-به-معترضان-کابل-پیوست

جبهه ملی نوین حمایت خویش را از معترضان کابل اعلام کرده و خواستار استعفای هر چه زودتر رئیس جمهور و رئیس اجرائیه گردید.

به گزارش افغان نیوز: انورالحق احدى رييس جبهه ملى نوين افغانستان، امروز یک شبنه (14جوزا) در يک نشست خبرى در کابل گفت که اين جبهه، حملات يادشده را شديداً تقبيح مى کند.

 احدی علاوه کرد که جبهه ملى نوين افغانستان، به تروريستان ابلاغ مى کند که اين ملت، هيچ وقت به تروريستان تسليم نمى شوند و مقاومت ملت بر ضد دهشت افگنى، ادامه خواهد داشت.

موصوف گفت که حکومت وحدت ملى، توان استقرار امنيت را در کشور ندارد و حمله روز چهارشنبه، نتيجه وحشت دهشت افگنان و بى کفايتى حکومت مى باشد.

همچنان او افزود که مظاهره، حق هر شهروند افغان است و مردم به دليل نبود امنيت، دست به تظاهرات زدند و جبهه ملى نوين افغانستان، از مظاهره روز جمعه در کابل حمايت مى کند.

وى افزود: «جبهه، زورگويى حکومت و شليک بر مظاهره کنندگان را تقبيح مى کند و خواهان محاکمه مسوولين مى باشد.»

احدى بر تحکيم وحدت ملى تاکيد کرد و گفت: «جبهه ملى در همچو تظاهرات احتجاجى، با دادن شعارها بر ضد اقوام، سخت مخالفت مى کند. مظاهرۀ روز جمعه بر ضد ناکامى حکومت در امور امنيتى ترتيب شده بود، رهبران سياسى بايد خواسته هاى ديگر شان را در عوض همچو تظاهرات، در مواقع ديگر مطرح کنند.»

او افزود: «جبهه ملى، از سياسيون افغانستان می خواهد تا همایش بزرگ ملی به اشتراک احزاب، شوراها، و شخصيت هاى تاثيرگذار، داير شود تا حوادث هفته گذشته به بحث گرفته شود و براى حل اين مشکل بر ميکانيزمى توافق گردد»

موصوف گفت که اين جبهه، به زودى اين پيشنهاد خود را با ديگر سياسيون نيز شريک خواهد ساخت.

به گفته او حکومت افغانستان، فاقد برنامه ها براى بهبود وضعيت امنيتى و اقتصادى مى باشد و توانايى رهبرى را ندارد و همين بى برنامه گى و مديريت ضعيف، سبب افزايش ناامنى ها درکشور شده است.

همچنان این جبهه خواهان تشکیل اجماع ملی که متشکل از احزاب سیاسی نمایندگان مردم و شورا های مردم باشد؛ گردید تا در مورد بیرون رفت از این بحران تصمیم گیری صورت گیرد.

 

جبهه ملی نوین نیز به معترضان کابل پیوست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد