جریمه‌ها-را-جدی-بگیرید،-شوخی-نیست-

معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به این‌که« جدی بگیرید، شوخی نیست » گفت: هفتصد عراده موتر بی اسناد سر از فردا به ولسوالی ها توزیع می‌گردد و همچنان جریمه‌های کمر شکن نیز به‌زودی بالای مالکین بلند منزل‌ها تطبیق می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز شنبه(15، قوس) به سلسه نشست‌های "شش نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است؛ هفتصد عراده موتر بی اسناد که اکنون در اختیار وزارت داخله قرار دارند، سر از فردا به ولسوالی ها توزیع می‌گردد.

وی افزوده است که وقتی مالکین، اسناد این موتر‌ها را تکمیل کردند و در  اختیار دولت قرار دادند؛ در ظرف سه روز موترشان پس داده میشود.

صالح خطاب به مالکین موترهای بی‌اسناد می‌گوید: اگرمیخواهید موتر تان به گزمه پولیس مبدل نگردد پس بدون اسناد در سرک ها گشت و گذارنکنید. به فضل خداوند عواید ازمدرک  جریمه توسط پولیس ترافیک در شهر کابل هر روز در حال افزایش است.

آقای صالح هشدار داد که مقدار محصول و مالیه برای موتر‌های بی‌اسناد پس از تکمیل ضرب الاجل بالا میرود. قراریکه وعده کرده بودیم به زودی طرح جریمه های سنگین و کمر شکن را نیز از کابینه منظوری گرفته و بالای بلند منزل هایی که بصورت خودسر آباد شده اند تطبیق می نماییم. جدی بگیرید. شوخی نیست.

معاون اول ریاست جمهوری گفت: میثاق امنیتی سند زنده است و باید هر روز تعدیل و تغییر یابد. هر بخش کابل هر روز بخشی را در آن می افزاید و بخشی را کم میسازد؛ مهم این است که مردم دخیل شده اند.

صالح گفت : یکی از مقروضین کابل بانک وادار شد تا خانه اش را که به حکم سارنوالی باید چهار سال قبل به دولت میداد، دیروز به مدیریت کابل بانک سپرد. جلسات شش و نیم صبح سارنوالی، اداره مبارزه با جرایم سنگین، پولیس، شاروالی، امنیت ملی، ولایت کابل و مردم را زیر یک سقف قرار داده است.

به گفته وی؛ امروز قوماندان های امنیه ولسوالی ها گزارش دادند که فرهنگ جلسات شش و نیم آهسته آهسته در ولسوالی ها ترویج یافته است و نتیجه این هماهنگی های رخ در رخ باعث ایجاد حکومت داری بهتر و تطبیق قانون گردیده است.

این درحالی است که معاون اول رئیس جمهور پیش از این گفته بود که دولت موترهای بی اسناد را مصادره و در خدمت پولیس قرار می گیرد و یا قانونمند ساخته و به ورثۀ شهدا توزیع می‌کند.

آقای صالح همچنان هشدار داده بود که در ارتباط به بلندمنزل ها دو کار صورت می‌گیرد؛ طرح جریمه کمر شکن بالاتر از قیمت بلند منزل و تخریب بلند منزل های خود سر با مواد انفجاری.

جریمه‌ها را جدی بگیرید، شوخی نیست!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد