صالح-کابل-را-از-شر-بلند‌منزل‌های-خود‌سر-نجات-می‌دهم

معاون اول ریاست جمهوری به پایتخت نشینان وعده سپرد که شهر کابل را از بلند منزل‌های خودسر نجات می دهد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری، امروز(شنبه،۱۱ دلو) در جلسهٔ شش و نیم صبح در پیوند به بلند‌منزل‌های خودسر درشهر کابل گفت که این شهر را از شر بلندمنزل‌های خودسر نجات می دهم.

آقای صالح می‌افزاید که به اساس وعده جلسه شش و نیم، موضوع مقرره بلند منزل‌ها را که بخش مهم آن وضع جریمه های کمرشکن است، بازنگری و به مرحله تصویب رسیده‌است.

وی هشدار داد؛ هرکسی که خلاف نقشه ساختمان بسازد جریمه کمرشکن می‌شود.

معاون نخست رییس‌جمهور در فیسبوکش نوشته که امروز ساعت ۱۰۳۰ دقیقه برای آخرین بار بحث تخینیک روی تخلفات ساختمانی و طرح جریمه سنگین بر ساختمان های خودسر، در ارگ ریاست جمهوری صورت گرفت.

صالح می‌گوید که قرار است این طرح هفته جاری برای نظرخواهی و تایید به مجلس کابینه ارایه می‌گردد تا به زودی اجرایی شود. به باوری وی، اگر منتظر تطبیق ماستر پلان برای این ساحات باشیم، دیرخواهد شد.

به گفتهٔ صالح، عمده ترین ملاحظه درین ساحات مسئله آب و زیربنای عامه مانند: پارک ها، شفاخانه‌ها، مکاتب، مساجد و دیگر بنا هایی خیر خواهد بود.

وی علاوه کرده: «ساختمان‌هایی که با زیر پاگذاشتن مقررات قبلا اعمار گردیده اند توسط یک هیات تخنیکی که در آن یک شرکت خارجی عضو خواهد بود، قیمت گذاری شده و جریمه بالای‌شان وضع می‌گردد.»

گفته می‌شود که پس از تصویب طرح توسط کابینه، مقام ریاست جمهوری صلاحیت‌های مشخص را بخاطر تطبیق این طرح بسیار مهم و پیچیده به بخش‌های مختلف حکومت تفویض خواهند نمود.

صالح: کابل را از شر بلند‌منزل‌های خود‌سر نجات می‌دهم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد