جلسه-کابینه-حکومت-وحدت-ملی-دایر-شد

نخستین جلسه کابینۀ سال ۱۳۹۶ تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس‌ کشور در ارگ دایر ، و روی موارد مهم دولتی بحث شد.

به گزارش افغان نیوز: در این جلسه که بعد از ظهر روز گذشته در ارگ دایر شد، اکیلی حکیمی پیشنهاد وزارت مالیه را مبنی بر معافیت جرایم تاخیر پرداخت مالیات تعداد (۱۱) شرکت ساختمانی خصوصی را که در اعمار بلاک های رهایشی شهرک امارات واقع قصبۀ خانه سازی سهم داشته اند، به جلسه ارایه نمود.

وی گفت که شرکت های یاد شده حاضر اند تا طبق قانون مالیات بر عایدات افغانستان مالیات خویش را بپردازند، اما توان پرداخت جریمه تاخیر مالیاتی را ندارند.

وزارت مالیه پیشنهاد کرده که بخاطر جلوگیری از ورشکستگی آنان طبق ماده ۳۰ قانون تحصیل باقیات، از تادیه جرایم تاخیر پرداخت مالیاتی برخوردار گردند.

این پیشنهاد وزارت مالیه بعد از بحث مورد تصویب کابینۀ قرار گرفت و شرکت های متذکره از پرداخت جریمه معاف شدند.

همچنان وزیر عدلیه به تاسی از هدایت فقره ۱۹ مصوبه شماره (۱) مورخ ۱۱/۱/۱۳۹۵ کابینه، فهرست مکمل دعاوی املاک و جایداد های دولتی را به تفکیک ولایات که طی سال های ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۵ به ضرر دولت و به نفع مدعی علیه فیصله گردیده است، به جلسه ارایه نمود.

کابینه بعد از بحث همه جانبه وزیر عدلیه، رئیس بورد مشورتی امور حقوقی و عدلی ریاست جمهوری و معاون دادستانی کل را تحت ریاست معاون دوم ریاست جمهوری موظف نمود تا ظرفیت تشکیل و چگونگی کارکرد بخش قضایای دولت و حقوق وزارت عدلیه را طور همه جانبه بررسی نموده و در رابطه به ارتقای ظرفیت و بهبود عرصۀ کاری این نهادها، طرح مشخص خویش را به جلسۀ بعدی کابینه گزارش دهند.

جلسه کابینه حکومت وحدت ملی دایر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد