جنبش-روشنایی-خطاب-به-مردم-در-انتخابات-پیش-رو-شرکت-نکنید

شورای عالی مردمی جنبش روشنایی موضع خود را در ارتباط به انتخابات ریاست جمهوری اعلام و از مردم افغانستان خواست که در انتخابات پیش رو شرکت نکند.

به گزارش افغان نیوز: شورای عالی مردمی جنبش روشنانی، امروز دوشنبه( 1، میزان) طی یک نشست خبری در کابل، انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را که قرار است تا پنچ روز دیگر برگزار شود، پر از تقلب گسترده خواند و از مردم خواست که در آن شرکت نکنند.

احمد بهزاد، عضو شورای مردمی جنبش روشنایی در این نشست گفت: علایم و نشانه¬های روشن وجود دارد که تقلب سازماندهی شده، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تعیین می¬کند، نه رای و نظر مردم.

او گفت: «از اکنون ما شاهد ابراز نگرانی های جدی حتی از درون نهادی های انتخاباتی هستیم و همین اکنون که پنج روز به انتخابات فاصله داریم، بسیاری از نامزدان ریاست جمهوری از تعداد مراکز رای دهی آگاهی ندارند».

آقای بهزاد تاکید کرد که موضع جنبش روشنایی در انتخابات ریاست جمهوری امتیاز و شخص محور نخواهد بود بلکه مطالبه محور است و در پای آن  تا آخر ایستاده خواهیم بود.

این عضو جنبش روشنایی گفت: «در فضای موجود انتخاباتی، عده ای دل به تقلب در انتخابات دوخته و شماری هم چشم به جنجال های پس از انتخابات دارند». اما مجموع رفتار این دو جناح رابطه مافیایی را شکل داده است که در آن، رای مردم افغانستان در انتخابا تعیین کننده نیست.

بهزاد افزود، در انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان در یک سو تقلب سالاران ایستاده است و در سوی دیگر امتیاز سالاران؛ در این میان آنچه که گم می شود رای مردم است. او گفت: «یکی می خواهد از رای مردم به تقلب گسترده خود مشروعیت بدهد و  دیگری می خواهد از رای و حضور مردم در پای صندوق های رای برای امتیاز طلبی استفاده کند».

عبدالحمید شیرداغی، عضو خانواده شهدای جنبش روشنای، عدم شرکت شورای مردمی جنبش روشنایی را در انتخابات ریاست جمهوری، شفاف و عادلانه نبودن پروسه انتخابات خوانده و گفت: دلیل شرکت نکردن مردم در انتخابات روشن است، زیرا ما مخالف انتخابات و دولت نیستیم بلکه حامی آن هستیم، اما امروز روند انتخابات شفاف و عادلانه وجود ندارد».

شورای مردمی جنبش روشنایی در پایان با صدور بیانیه یی اعلام کرد که عدم اشتراک گسترده مردم در انتخابات پیش رو، افزون بر ایجاد فشار برای اصلاح سازوکارهای انتخاباتی، تقلب سالاران را از مشروعیت بخشیدن به تقلب و امتیاز، محروم می سازند.

همچنان، جنبش روشنایی از جامعه جهانی خواست که مردم افغانستان را در نجات دموکراسی از تقلب سالاران و امتیاز سالاران همراهی کرده و در کمک¬های خود نیز تجدید  نظر کنند.

جنبش روشنایی خطاب به مردم: در انتخابات پیش رو شرکت نکنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد