جنبش-زنان-کابل؛-سخن-گفتن-جرم-نیست-

زنان معترض در شهر کابل برای رهایی فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل از سوی طالبان، با شعار «سخن گفتن جرم نیست» به سرک‌ها آمده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه و منتقد سرسخت طالبان که در یک برنامه زنده‌ی تلویزیونی با محمد‌نعیم وردک، سخنگوی طالبان مجادله لفظی کرده بود، دیروز دستگیر شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییترش با تایید بازداشت آقای جلال گفته است که او به اتهام «یاوه‌گویی و فعالیت علیه نظام» بازداشت شده است.

به همین دلیل، شماری از زنان در شهر کابل، امروز یک‌شنبه(۱۹، جدی) در یک راهپیمایی اعتراضی خواهان رهایی این استاد دانشگاه شده‌اند.

آنان با شعار‌های چون «صدای استاد جلال، صدای یک ملت است» «سخن گفتن جرم نیست» بازداشت وی را غیرقانونی و متصبانه عنوان کرده‌اند.

در همین حال، سازمان عفو بین‌الملل نیز بازداشت فیض‌الله جلال؛ استاد دانشگاه کابل را محکوم کرده و از طالبان خواسته که فورا او را آزاد کند.

این درحالی است که پیش از آن، انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در توییترش نوشته بود که بسیاری از منتقدین نظام اکنون در افغانستان زندگی‌ می‌کنند و لازم نیست همه هم‌صف و هم‌فکر ما باشند.

جنبش زنان کابل؛ سخن گفتن جرم نیست!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد