جنگ-با-دولت؛-جنگ-علیه-مردم-است-نیروهای-خارجی-به-صورت-کامل-افغانستان-را-ترک-کنند

قرار است امروز یا فردا توافقنامه سیاسی میان حزب اسلامی و دولت افغانستان به امضا برسد، اما این حزب خواستار خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان است.

به گزارش افغان خبر: انجنیر محمد کریم امین نماینده حزب اسلامی در عرصه توافقنامه صلح با دولت افغانستان در مصاحبه با آژانس افغان خبر گفت که قرار است امروز (شنبه) و یا فردا (یک شنبه 21سنبله) توافقنامه صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان به امضا رسد.

در این اواخر گزارش های به نشر رسیده بود که حزب اسلامی شاخه حکمتیار در عرصه توافقنامه صلح شرط های تازه‌ی را مطرح کرده است، اما آقای امین  گذاشتن شرط های تازه را رد کرد.

او علاوه کرد که امروز توافقنامه‌ی به امضا میرسد که چند ماه قبل نهایی گردیده بود و در این مدت  دو طرف روی ماده های این توافقنامه بحث میکردند تا به صورت بهتر واضح گردد.

در ماه های گذشته با به تعویق افتادن امضای توافقنامه صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی شاخه حکمتیار؛ رسانه ها گزارش کرده بودند که این حزب شرط های تازه‌ی را به دولت افغانستان مطرح کرده که (تعین جدول زمانی برای خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان و لغو پیمان امنیتی کابل-واشنگتن) از جمله این شرایط است.

نماینده حزب اسلامی در کابل مطرح شدن این شرط ها را شایعه خواند، اما تاکید کرد که حزب اسلامی خواستار جدی خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان است.

او به خبرنگار افغان خبر گفت: "خروج کامل نیروهای نظامی خارجی از افغانستان یک هدف دراز مدت است نه یک شرط توافق نامه صلح، و برای این هدف و استقلال کامل افغانستان این حزب  از راه صلح آمیز مبارزه میکند".

آقای امین گفت که در گذشته 300 هزار سرباز اشغالگر در افغانستان بود اما در حال حاضر ده هزار سرباز خارجی در کشور فعالیت میکند که این خود تغیر بزرگی را نشان میدهد و ما خواهان این هستیم که آخرین سرباز خارجی افغانستان را ترک نماید.

به گفته این نماینده حزب اسلامی؛ آنها برای رسیدن به هدف خود راه صلح آمیز را در پیش میگیرد و جنگ علیه دولت افغانستان را جنگ علیه مردم میدانند.

با این وجود شماری از مردم کابل گلبدین حکمتیار که رهبر حزب اسلامی است را یک جنایت کار میدانند و میگویند که این فرد یکی از عاملین ویرانی افغانستان بوده و هزار ها تن جوان افغان در اثر جنگ های تنظمی به امر این فرد کشته شده اند.

برات علی بهکام

 

جنگ با دولت؛ جنگ علیه مردم است/ نیروهای خارجی به صورت کامل افغانستان را ترک کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد