گفتگوهای-صلح-میان-حزب-اسلامی-و-دولت-به-مشکل-برخورده-است

با گذشت چندین ماه از آغاز گفتگوهای صلح میان دولت وحزب اسلامی گلبدین حکمتیار، هنوز هم نتیجه نهایی این گفتگوها مشخص نشده است و درین مورد گزارش های ضد نقیض منتشر شده است.

یک منبع در داخل حکومت وحدت ملی که نخواست نامی از او برده شود،‌ به رسانه ها گفته است: « در حال حاضر گفتگوهای صلح میان دولت وحزب اسلامی به مشکل برخورده است، وهیات مذاکننده ی دولت در انتظار این است تا حزب اسلامی موضع نهایی اش را در قبال روند صلح،‌ اعلان نماید».

اما پیش ازین محمد کریم امین، رییس هیات مذاکره کننده حزب اسلامی با دولت افغانستان گفته بود که مذاکرات صلح این حزب با دولت افغانستان نهایی گردیده و نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد.

به گفته آقای کریم ملاحظاتی که رهبری حزب اسلامی،‌ درمورد برخی مفاد توافق نامه ی ترتیب شده از سوی هر دوجانب (‌حکومت افغانستان وحزب اسلامی) داشت با ایجاد برخی تعدیلات، از جانب حکومت  پذیرفته شده و این توافق نامه نهایی گردیده است.

این درحالی است که حبیب الرحمان حکمتیار،‌ پسر گلبدین حکمتیار نیز اخیرا در مورد روند صلح حزب اسلامی با دولت افغانستان، سخن گفته واعلام کرده است :« حزب اسلامی در مورد چگونگی پیوستن به روند صلح، تنها با رییس جمهور غنی به توافق رسیده است وقرار است آقای حکمتیار، برای امضای توافق نامه ی صلح، بزودی وارد کابل پایتخت افغانستان گردد».

پیشتر شورای عالی صلح افغانستان گفته بود که حزب اسلامی گلبدین حکمتیار و دولت افغانستان، روی یک توافق نامه ۲۵ ماده ای، به تفاهم رسیده اند.

قرار بود این توافق نامه،‌ میان رییس جمهورغنی و گلبدین حکمتیار به امضا رسید اما بعدتر اعلام شد که درمورد برخی مواد این توافق نامه، اختلافاتی میان طرفین بروز کرده است.

با این همه شورای عالی صلح، وحزب اسلامی گلبدین حکمتیار میگویند که روند گفتگوهای صلح، میان حزب اسلامی ودولت  به بن بست کامل نرسیده است و برای رسیدن به یک نتیجه ی نهایی گفتگوها میان طرفین هنوزهم جریان دارد.

گفتگوهای صلح میان حزب اسلامی و دولت به مشکل برخورده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد