جنگ-تحمیلی؛-مردمان-هردو-سوی-خط-دیورند-متضرر-شده-اند

رییس جمهور غنی می گوید که جنگ تحمیلی مانع اصلی ثبات، رفاه و انکشاف می باشد؛ بنابراین مردمان هردو سوی خط دیورند باید بخاطر تامین صلح باعزت و پایدار به این بحران نقطه پایان بگذارند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته با سیاسیون و بزرگان خیبر پښتونخوا، کویته و افغان های مقیم خارج، که در کنفرانس جهانی "امن افغان"، اشتراک کرده بودند، در قصر دلگشا دیدار نمود.

رئیس جمهور غنی در این کنفرانس گفت که جنگ حد و حدود ندارد، زیرا این جنگ تحمیلی مردمان هر دو سوی خط دیورند را متضرر ساخته است. به شمول زنان و کودکان، بزرگان نیز در این جنگ قربانی شده اند و هنوز هم، همه روزه قربانی می دهیم.

آقای غنی تصریح نمود که جنگ جاری مانع اصلی ثبات، رفاه و انکشاف می باشد؛ پس مردمان هردو سوی خط دیورند باید بخاطر تامین صلح باعزت و پایدار به این جنگ و بحران نقطه پایان بگذارند.

وی گفت که در جریان سفر اخیرش به اسلام آباد، برای مقامات پاکستانی اظهار نمود که اگر می خواهند پاکستان را از فقر، کمبود انرژی و مشکلات دیگر نجات دهند، پس باید با افغانستان دست دوستی صادقانه بدهند و در این بخش تعهدات شان را به عمل مبدل نمایند.

اشرف غنی افزود که آثار نویسندگان پشتو، محققین و دانشمندان آن سوی خط دیورند در افغانستان به چاپ و در اختیار مردم قرار می گیرد.

غنی افزود که آغوش برادری ما برای همیشه باز است و برای حل مشکلات فعلی باید باهم دست به کار شویم، زیرا صلح برای همۀ ما خواست مهم و اولویت است.

جنگ تحمیلی؛ مردمان هردو سوی خط دیورند متضرر شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد