جوانان-عوامل-نا-امنی-و-جنگ-در-افغانستان-را-شناسایی-کنند

شمار از جوانان افغانستان؛ خود شان را مسئول شناسایی عوامل نا امنی و جنگ میدانند و میگویند که جوانان هیچگاه اجازه نمیدهند تا کشور شان با تهدید مواجه گردد.

به گزارش آژانس افغان خبر: مجیب مهرداد، سخنگوی وزارت معارف امروز شنبه (۲۳ اسد) در همایش بزرگداشت از روز جهانی جوانان گفت: صلح بدون عدالت بی معناست بنا یک کشور صلح‌جو باید به فکر تامین عدالت اجتماعی باشد.

سخنگوی وزارت معارف تاکید میکند که هیچ کشوری بدون صلح به رشد اقتصادی دست نمی یابد و کشوری که در آن جنگ حاکم باشد هرگز به توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دست نخواهد یافت.

آقای  مهرداد اظهار داشت: هیچ انسانی حق برتری جویی از انسان دیگری را  ندارد اگر این برتری جویی به باور تبدیل شود هیچگاه صلح به وجود نمی آید.

وی علاوه کرد مسٔوولیت هر انسانی در جامعه؛ توسعه و گسترش صلح می باشد و این پدیده فقط با برادری و برابری امکان  پذیر خواهد بود.

آقای مجیب مهرداد افزود: جنگ تمامی زیر ساخت های اقتصادی را از بین برده و باعث نابودی انسان‌ها می شود.

مسلم شیرزاد، بنیان گذار جهان نور و خبرنگار، با حضور در جمع جوانان خاطر نشان ساخت؛ نبود جنگ صلح نیست بلکه صلح دوری از تبعیض قومیی، زبانی و نژادی است تا در هرجا با هم‌دیگر احساس راحتی داشته باشیم.

آقای شیرزاد اضافه می کند که هیچ انسانی حق تحمیل کردن افکار خود را روی اذهان دیگران ندارد و اگر به  اجباری در این زمینه صورت گیرد صلحی هم در کار نیست.

جوانان عوامل نا امنی و جنگ در افغانستان را شناسایی کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد