حامد-کرزی-خواستار-همکاری-روسیه-با-افغانستان-شد

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور در جریان سفرش به مسکو با وزیر خارجه روسیه دیدار کرده و خواهان ادامه همکاری های بیشتر برای پیشرفت افغانستان گردید.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی که به هدف اشتراک در کنفرانس بین المللی مباررزه با تروریزم به پایتخت روسیه سفر کرده است، روز گذشته با سرگی لاوروف وزیر خارجه آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

آقای کرزی در این دیدار روی وضعیت امنیتی و سیاسی افغانستان و منطقه با سرگی لاوروف سخن گفته است. وی تاکید کرده که روسیه به همکارى هاى خود به منظور پيشرفت و تقويت افغانستان ادامه دهد.

همچنان رئیس جمهور پیشین کشور ابراز اميدوارى نموده که طالبان در نتيجۀ تلاش هاى اين کشور، به مذاکرات صلح آماده خواهند شد.

حامد کرزى، اين اظهارات را ديروز در جريان سفر مسکو، با سرگى لاوروف وزير امور خارجۀ امريکا ابراز داشته است. کرزى، ضمن تشکر از کمک روسيه با افغانستان، از تلاش هاى این کشور که در مورد صلح افغانستان آغاز نموده و همچنان از نشستى که چند هفته قبل در مسکو برگزار نموده بود، ستايش کرد.

رييس جمهور پيشين ابراز اميدوارى نمود که تلاش هاى روسيه به منظور صلح و ثبات افغانستان ادامه داشته باشد و اين تلاش ها طالبان را به مذاکرات صلح آماده خواهد کرد.

سرگى لاوروف وزير امور خارجۀ روسيه، در جريان اين ديدار تعهد کرده که کشورش به منظور صلح و ثبات افغانستان، طبق آرزوى افغان ها همکارى مى کند.

او افزوده است که روسيه به منظور پيشرفت افغانستان، از هيچ نوع همکارى دريغ نمى کند. این در حالی است که جمعه گذشته گروه طالبان با حمله تروریستی بر مقر قول اردوی 209 شاهین در شمال کشور بیش از 150 تن را از بین برد.

حامد کرزی خواستار همکاری روسیه با افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد