حملات-تروریستی-از-سوی-زندانیان-آزاد-شده-قابل-بخشش-نیست

جاوید فیصل می گوید :اگر قرار باشد زندانیان آزاد شده دوباره دست به فعالیت های تروریستی بزنند مجرم اند و مطابق قانون کشور با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه امروز پنچ شنبه(14 ثور) در کنفرانس هفته وار خود به رسانه ها اعلام کرد که تمامی ماده های توافقنامه صلح با حزب اسلامی باید تطبیق شود و حکمتیار با عملی شدن آخرین موضوع که رهایی زندانیان از سوی حکومت بود امروز وارد ارگ شده است.

فیصل تصریح نمود، حکومت وحدت ملی در تطبیق توافقنامه صلح با حکمتیار صادق و تمامی ماده های آن را عملی کرده و تمامی زندانیان این حزب را که در زندانهای کشور بود از بند رها نموده است.

معاون سخنگوی ریاست اجراییه تاکید می کند؛ در صورتی که زندانیان آزاد شده از بند دوباره بخواهند به دحشت افگنی و فعالیت های تروریستی علیه مردم افغانستان دست بزنند به هیج وجه قابل قبول نیست و مطابق قانون این کشور با آنان برخورد خواهند شد.

وی همچنان اظهار داشت که گلبدین حکمتیار با آمدنش به ارگ نشان داد که قصداش صلح و امنیت این کشور است و قرار است در کنار سایر دولتمردان برای آبادی و رشد افغانستان به فعالیت های سیاسی خود ادامه دهد.

جاوید فیصل خاطر نشان ساخت آقای حکمتیار از این بعد حق مساوی با سایر شهروندان افغانستان را دارد و هیچ مانع ونگرانی در این مورد وجود ندارد.

معاون دفتر  سخنگوی ریاست اجراییه از دلیل پیوستن گلبدین حکمتیار چیزی نگفت اما افزود که صلح به خیر مردم افغانستان است و حکمتیار به این درک شاید رسیده است.

او علاوه کرد که تمامی زندانیان رها شده از محابس کشور مربوط حزب اسلامی بوده و غیر از زندانیان این حزب کس دیگری آزاد نشده است.

این درحالی است که روز قبل معاون کمیسیون رهایی زندانیان حزب اسلامی به رسانه ها گفته بود بعد از رهایی زندانیان این حزب از محبس هنوز هم حدود 3هزار نفر این حزب در زندان های حکومت به سر می‌برند.

عبدالهادی ذوالحکمت، معاون کمیسیون رهایی زندانیان حزب اسلامی نیز گفته است که از میان زندانیانی که هنوز در قید هستند 12 تن شان متهم به سازماندهی حملات انتحاری می باشند که هیچگاه از بند رها نخواهند شد.

حملات تروریستی از سوی زندانیان آزاد شده قابل بخشش نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد