حسن-روحانی-حاضریم-با-امریکا-و-بریتانیا-گفت‌گو-کنیم

رییس‌جمهور ایران گفته است که کشورش برای مبادلۀ احتمالی نفت‌کش‌ها با بریتانیا و همچنان مذاکرات غیرمستقیم با امریکا در پیوند برنامۀ هسته‌ای و تحریم‌هایش، حاضر به گفت‌وگو می باشد.

به گزارش افغان نیوز: براساس اظهارات حسن روحانی، رییس جمهور ایران که دیروز در یک پایگاه خبری رسمی ایران منتشر شده است؛ آقای روحانی گفته است که به دنبال ادامۀ تنش با برخی از کشورهای اروپایی نیست و اگر این کشورها از اقدامات خلاف خود از جمله توقیف نفت‌کش ایرانی در جبل‌الطارق دست بردارند، از سوی ایران نیز پاسخ مناسب دریافت خواهند کرد.

تنش‌ها میان بریتانیا و ایران پس از آن شدت یافت که نیروهای بریتانیایی یک کشتی نفت‌کش ایرانی را در چهارم جولای در آب‌های‌ جبل‌الطارق توقیف کردند و ایران در واکنش به آن در نوزدهم جولای یک نفت‌کش بریتانیایی را در تنگۀ هرمز متوقف ساخت.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران همچنان گفته است که در صورت توقف تحریم‌های اقتصادی از سوی امریکا بالای ایران، کشورش حاضر به مذاکره با واشنگتن خواهد شد.

روابط میان واشنگتن و تهران سال پیش زمانی به تیرگی گرایید که امریکا از توافق‌نامه هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران خارج شد و وضع تحریم‌های اقتصادی بر این کشور را از سر گرفت.

حسن روحانی: حاضریم با امریکا و بریتانیا گفت‌گو کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد