وزیر-نیروی-ایران-با-عبدالله-و-غنی-در-کابل-دیدار-کرد

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران پیرامون آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی، آب و انرژی با رهبران حکومت وحدت ملی در کابل دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز: رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و رئیس ایرانی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و افغانستان طی سفر یک روزه‌‌ای روز گذشته جهت دیدار و گفتگو با مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی افغانستان در راس هیاتی وارد کابل گردید.

در جریان این سفر آقای اردکانیان با دکتر محمداشرف غنی رئیس‌جمهور، دکتر داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، دکتر محمدهمایون قیومی وزیر مالیه و رئیس افغانی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و افغانستان و انجینر محمد گل‌خلمی پیرامون آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی، آب  و انرژی دو کشور بحث و گفتگو نمود.

در این دیدار در رابطه به همکاری های تخنیکی و تبادل تجارب میان دو کشور در راستای استفادۀ بهینه از انرژی طبیعی و گسترش همکاری های تجارتی و ترانزیتی میان دو کشور در بندرچابهار، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس جمهور غنی ضمن تاکید بر همکاری ها میان دو کشور در بخش های انرژی و توسعۀ زیربناها، گفت که اجندای ما باید کار روی راهکارهای مناسب برای استفاده از انرژی طبیعی در منطقه باشد.

وی افزود که بندر چابهار باید منحیث یک بندر تجارتی و ترانزیتی باعث ترقی، انکشاف و پیشرفت بیشتر هر دو کشور و منطقه گردد.

در مقابل، رضا اردکانیان ضمن یادآوری از مناسبات نیک و حسنه میان دو کشور، گفت که کشورهای ایران و افغانستان ظرفیت های خوب برای تولید انرژی بادی و آفتابی در منطقه دارند و جمهوری اسلامی ایران آماده است که در این عرصه ها تجارب خویش را با افغانستان شریک سازد.

وزیر نیروی ایران با عبدالله و غنی در کابل دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد