حقانی-خواستار-کمک‌های-جهانی-شد

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان از دیدار خلیل‌الرحمن حقانی، سرپرست این وزارت با آمی پوپ، رییس سازمان بین‌المللی مهاجرت خبرداده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که آقای حقانی در این دیدار خواستار افزایش کمک‌های نهادهای مددرسان بین‌المللی به بازگشت کنندگان در افغانستان شده است.
حقانی افزوده است که نهادهای کمک‌رسان وضعیت بازگشت کنند‌گان افغانستان را از نزدیک مشاهده کنند.
او به رییس سازمان بین‌المللی مهاجرات گفته است: «شما باید از مرز‌های کشوردیدن کنید تا وضعیت مهاجرین را به چشم‌های خود ببینید که واقعاً آنها به کمک نیاز دارند».
سرپرست وزارت امور مهاجرین خواستار کمک نهادهای مددرسان بین‌المللی در زمینه آموزش، صحت و تهیه سرپناه بازگشت کنندگان نیز شده است.
آمی پوپ، رییس سازمان بین‌المللی مهاجرت در این دیدار گفته است که نهادهای مددرسان در تلاش ارائه کمک به بازگشت کنند‌گان افغانستان در فصل زمستان هستند.
این در حالی است که امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا در دیدار با آمی پوب گفته است که نباید از موضوع مهاجران استفاده سیاسی شود.
او گفته است که مهاجران بار دوش کشورهای میزبان نیست بلکه در توسعه اقتصادی آنها نقش عمده‌ای دارد.
ملا محمدحسن آخوند، رییس‌الوزرای ا.ا نیز در هجدهم دسامبر، روز جهانی مهاجرت گفته بود که نباید از مهاجران به عنوان ابراز فشار استفاده شود.

حقانی خواستار کمک‌های جهانی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد