سهیل-شاهین-با-مارکس-پوتزل-گفتگو-کرد

سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی ا.ا در قطر گفته است که با مارکس پوتزل، معاون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان و هیات همراه‌اش دیدار و روی موضوعات مختلف گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای شاهین در ایکس نگاشته است که این دیدار روز گذشته (یک‌شنبه، 19 قوس) در دوحه، پایتخت قطر صورت گرفته است.

به گفته او، در این دیدار درباره «اوضاع کنونی افغانستان، درمان معتادان مواد مخدر، پروژه‌های جاگزین کشت کوکنار برای کشاورزان، کمک‌های بشردوستانه» گفتگو شده است.

دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) تا کنون در مورد این دیدار چیزی نگفته است.

این در دیدار در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) به مناسب روز جهانی حقوق بشر با نشر اعلامیه‌ای گفته که با وجود تامین امنیت و «کاهش خشونت‌های مسلحانه پس از آگست ۲۰۲۱» وضعیت حقوق بشری در افغانستان همچنان وخیم است.

در این اعلامیه فیونا فریزر، نماینده‌ کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان گفته است: «درحالی‌که روز حقوق بشر را گرامی می‌داریم، به مدافعان حقوق بشر افغان که بسیاری از آنان بهای سنگینی را برای حفاظت از اصول اساسی اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر، عدالت و آزادی می‌پردازند، ادای احترام و همراه شان ابراز همبستگی می‌کنیم».

رزا اوتونبایوا، رییس یوناما گفته است که مقام‌های حکومت سرپرست مسوولیت گسترده‌تری در قبال مردم افغانستان برای ترویج و پشتیبانی از حقوق‌بشر، به ویژه حقوق زنان و دختران دارند. او گفته است که حقوق بشر باید حفظ شود تا رفاه، انسجام و ثبات آینده افغانستان تضمین شود.

سهیل شاهین با مارکس پوتزل گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد