حقوق-زنان-نباید-قربانی-صلح-شود

اعضای روند نسل بیدار افغانستان در دیدار با معاون دوم رییس جمهور توجه به نقش زنان و حمایت از آنان در پروسه صلح و انتخابات را یک مسئله اساسی عنوان کرده و تأکید کردند که حقوق زنان نباید قربانی صلح شود.

به گزارش افغان نیوز: اعضا و هیئت رهبری روند نسل بیدار افغانستان بعد از ظهر روز پنج شنبه( ۶ جدی) با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری دیدار کردند.

هیأت رهبری این نهاد که متشکل از جوانان، بانوان و تحصیلکردگان است در رابطه به مسایل چون انتخابات، صلح و نقش زنان و جوانان در این دو زمینه و موضوعات دیگر با استاد سرور دانش گفتگو کردند.

اعضای این نهاد همچنین از کارکردهای معاون رئیس جمهور در طول سال‌های گذشته و نقش سازنده وی در حکومت وحدت ملی نیز قدردانی کرده گفتند که با سیاست های مدبرانه وی می‌توان به آینده امیدوار بود. آنان همچنین آمادگی خود را برای هرنوع همکاری با معاون رییس جمهور اعلام داشتند.

دیدار کنندگان توجه به نقش زنان و حمایت از زنان در پروسه صلح و انتخابات را نیز یک مسئله اساسی عنوان کرده و تأکید کردند که حقوق زنان نباید قربانی صلح شود.

متقابلا دانش معاون رئیس جمهور ضمن قدردانی از دیدگاه‌های نیک اعضا و هیأت رهبری روند نسل بیدار افغانستان راجع به مسایل مختلف موجود در کشور، حرکت و تاسیس این نهاد را در شرایط کنونی یک گام به پیش عنوان کرد.

آقای دانش گفت: نهادها و سازمان هایی که از اقشار مختلف مردم تشکیل می گردد و در آن حضور بانوان پر رنگ باشد، قابل قدر است.

وی یاد‌ آور شد که در گذشته زنان از حق اساسی خویش که حق آموزش است، محروم بودند و اکنون درصدی بالایی از زنان در مکاتب و دانشگاه ها حضور دارند که هیچ آدرسی این دست آوردها را نمی تواند در گفتگوهای صلح نادیده بگیرد.

همچنین معاون رئیس جمهور راجع به دیگر خواست ها و پیشنهادات اعضای روند نسل بیدار افغانستان وعده سپرد که که با این جریان در موارد لازم، همکاری خواهد کرد.

حقوق زنان نباید قربانی صلح شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد