هیئت-صلح-افغانستان-به-پاکستان-میرود

نماینده رئیس جمهور در امور منطقه یی برای اجماع صلح؛ هفته آینده به هدف تقویت اجماع منطقه یی روند صلح به پاکستان سفر میکند.

به گزارش افغان نیوز: عمر داودزی چندی قبل از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح و نماینده رئیس جمهور در امور منطقه یی برای اجماع صلح گماشته شد.

پس از گرفتن این سمت عمر داودزی نخستین سفرش را از پاکستان قرار است آغاز نماید تا بتواند اجماعی منطقه در مورد صلح افغانستان ایجاد نماید.

عمر داود زی امروز چهارشنبه (12جدی) در یک نشست مشورتی صلح با جامعه مدنی در کابل بیان کرد که به پاکستان سفر میکند تا نظریات مقام های آن کشور را در مورد صلح افغانستان بررسی نماید.

قرار است سفر های آقای داودزی ادامه داشته باشد، وی گفته است که پس از بررسی نظریات پاکستان تصمیم خواهد گرفت که به کدام کشور سفر نماید.

آقای داوودزی افزود که شرایط منطقه تغییر کرده و نیاز است که موضع این کشورها در خصوص پروسه صلح کشور ارزیابی شود تا به گفته وی افغانستان بداند که کشورهای همسایه و منطقه از روند صلح افغانستان چه می‌خواهند.

داودزی گفته است که زلمی خلیلزاد از افغانستان نمایندگی نمیکند، بلکه منافع آمریکا را در نظر گرفته و از آدرس آمریکا در منطقه دنبال اجماع منطقه یی میگردد.

نماینده رییس جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح،  گفت که حضور هیئت افغانی میتواند در روند صلح نقش افغانستان را بروز دهد.

این در حالی است که افغانستان از در روز های نزدیک دور دوم مذاکرات طالبان با نماینده آمریکا در عربستان سعودی انجام شود، اما هنوز حضور هیئت صلح افغانستان در این مذاکرات نامعلوم است.

هیئت صلح افغانستان به پاکستان میرود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد