حمایت-جهانی-از-مذاکرات-صلح؛-فرصتی-که-نباید-هدر-برود

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در واکنش به اعلامیه شورای امنیت سازمان ملل می‌گوید که مذاکرات صلح میان دولت و طالبان در قطر از حمایت گسترده بین‌المللی برخوردار است و از این فرصت بی‌نظیر باید استفاده شود.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان شب گذشته (۳۰سنبله) در رشته تویتی گفته است که شورای امنیت سازمان ملل اعلامیه را در مورد مذاکرات صلح افغانستان نشر کرده که در آن بر تعهد جامعه جهانی نسبت به «حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و اتحاد ملی» افغانستان تاکید شده است.

خلیل‌زاد افزوده که اعلامیه شورای امنیت از دست یابی به یک تفاهم سیاسی که تمام افغان‌ها را در بر گیرد و منطقه و جامعه جهانی در عمل و روحیه از آن پشتیبانی بتواند، حمایت می‌کند.

وی تاکید کرده:‌ «این یک موقع بی‌‌نظیر برای افغانستان است؛ نه تنها اینکه جناح‌های افغان مستقیماً با هم مذاکره می‌کنند، بلکه آنچنانی که در اعلامیه شورای امنیت تذکر یافته، حمایت گسترده جهانی برای تفاهم سیاسی از طریق مذاکرات و صلح در افغانستان وجود دارد، از این فرصت بی‌نظیر باید استفاده شود.»

این درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته شنبه (29 سنبله) در یک اعلامیه‌ای از مذاکرات صلح میان دولت و طالبان در دوحه پایتخت قطر اعلام حمایت کرد.

شورای امنیت سازمان ملل ضمن تاکید بر حفظ حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و اتحاد ملی افغانستان، خواستار تامین آتش‌بس فوری و قطع جنگ در جریان مذاکرات در افغانستان شد.

حمایت جهانی از مذاکرات صلح؛ فرصتی که نباید هدر برود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد