حملات-انتحاری-از-ارگ-سازماندهی-می-شود

حزب نهضت اسلامی افغانستان مدعی است که تمام حملات انتحاری و انفجاری در کشور از آغاز حکومت وحدت ملی تا اکنون از سوی ارگ سازمان دهی می شود.

به گزارش افغان نیوز: فیض محمد فرهمند، عضو حزب نهضت اسلامی امروز یکشنبه( 10 – قوس) در نشست خبری درکابل پیرامون« ستون پنجم؛ و تغذیه از شعله ور شدن جنگ در کشور»، گفت:« تمام حملات انتحاری و انفجاری در کشور از آغاز حکومت وحدت ملی تا اکنون با سازمان دهی ارگ صورت می گیرد که پس از آن مسوولیت آن را داعش به عهده می گیرند.

آقای فرهمند افزود، رویکرد حکومت وحدت ملی از آغاز فعالیت شان تا اکنون خلاف قانون و تعهدات شان درکشور بوده است.

وی علاوه نمود، ارگ اکثریت اوقات کاری شان را با حمایت همکاران بین‌المللی و خارجی درطرح توطئه و فریب مردم افغانستان سپری می نماید نه منافع ملی و تامین صلح درکشور.

آقای فرهمند تاکید می ورزد که حکومت وحدت ملی دست از استبداد و حمایت تروریزم بین‌المللی شان برداشته و منافع ملی را درنظر گیرد.

از سوی هم مختار مفلح، عضو ارشد حزب نهضت اسلامی افغانستان تمام نا امنی، فقر و بحران را در وابستگی کامل کشور، به کشورهای بیگانه و خارجی خوانده می گوید که مسوولان حکومت وحدت ملی و سیاسیونی وابسته به بیگانه ها، دست از فریب و توطئه های ملی در افغانستان برداشته و در قبال مردم مسوول باشند.

آقای مفلح، جلوگیری از پرواز حامل عطا محمد نور والی ولایت بلخ و باتور دوستم سرپرست حزب جنبش ملی را نا مشروع و خلاف قانون عنوان کرده گفته است که عامل اصلی ممانعت این پرواز حکومت بوده است.

وی علاوه نمود که اتکاء بیش از حد به خارجی ها، کلیت نظام را فاسد ساخته و تمام عملکردهای حکومت وحدت ملی سلیقه ی می باشد.

ستار مراد، وزیر پیشین اقتصاد که در این نشست شرکت کرده بود می گوید، تمام مالیات های که جمع آوری می شود، حکومت با استفاده از این پول ها، اهداف و بخشش های سیاسی شان را پیش می برد.

قابل ذکر است که حزب نهضت اسلامی افغانستان انتخابات را راه اساسی برای رسیدن به صلح، امنیت و کاهش فقر و بیکاری عنوان کرده، اظهار داشته است که حکومت وحدت ملی باید از مهندسی سازی پروسه انتخابات دست برداشته و یک کمیسیون مستقل، آزاد و عادلانه را برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ایجاد نماید.

این درحالی است که در پنجشنبه هفته گذشته قرار بود که در قندهار به میزبانی جنرال عبدلرازق فرمانده نیروی امنیتی این ولایت، نشستی را با اشتراک عطا محمد نور والی بلخ، باتور دوستم سرپرست حزب جنبش ملی افغانستان و سایرسیاسیون پیشین درحکومت برگزار نماید اما؛ ایجازه پرواز به هواپیمای حامل عطا محمد نور و باتور  دوستم داده نشد، که پس از آن واکنش شماری از احزاب سیاسی و حامیان این سیاسیون را در پی داشته است.

حملات انتحاری از ارگ سازماندهی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد