حملات-بر-یمن-نقض-آشکار-اصول-بین‌المللی-است

ا.ا با نشر بیانیه‌ای حملات امریکا و بریتانیا به یمن را محکوم کرده و گفته است: «امریکا و شرکای آن باید از تخلفات و شکست‌های گذشته خود درس بگیرند».

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ا.ا امروز (شنبه، 23 جدی) با نشر بیانیه‌ای گفته است که این حملات «نقض آشکار قواعد بین‌المللی و دلیل پیچیده ساختن درگیری‌ها در منطقه است و ثبات خاورمیانه و همه کشورهای منطقه را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد».

در بیانیه آمده است که «متاسفانه دولت‌های تأثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی نتوانستند از نسل‌کشی فلسطینیان» توسط  اسراییل در غزه جلوگیری کنند.

طبق بیانیه، عدم اقدامات موثر برای جلوگیری از حمله‌ اسراییل به غزه باعث گردید که جنگ در سایر کشورها گسترش یابد و منطقه دچار ناامنی و بی‌ثباتی شود.

در بیانیه آمده است: «از حمایت از جنایات اسراییل تا حمله به یمن، همه اقدامات غیرانسانی، تحریک آمیز و تجاوز مستقیم به ملت های مسلمان است».

در این بیانیه از شهروندان امریکا و بریتانیا خواسته شده است «نباید به دولت‌های خود اجازه حملات، شورش و اقدام علیه بشریت بدهند، زیرا در نتیجه این اقدامات ظالمانه، این ملت‌ها نیز رنج می‌برند و آسیب می‌بینند».

بر اساس بیانیه، ا.ا از کشورهای مسلمان می‌خواهد که از فلسطین و سایر کشورهای مسلمان حمایت کنند و اختلافات کوچک خود را در چنین شرایط حساس کنار بگذارند و به تعهدات خود در قبال مظلومان به عنوان یک ملت عمل کنند.

همچنین از کشورهای تاثیرگذار می‌خواهیم با همکاری یکدیگر از بی‌ثباتی بیشتر در منطقه جلوگیری کنند و همه فشارها را بر اسراییل و حامیان آن اعمال کنند تا کشتار مردم فلسطین و حملات به یمن را «فورا» متوقف کنند.

این در حالی است که امریکا و بریتانیا بامداد روز گذشته مواضع حوثی در یمن راهدف حملات هوایی و دریایی قرار دادند. امریکا شب گذشته نیز حملات تازه‌ای علیه حوثی‌ها با استفاده از موشک‌های «تاماهاک» انجام داد.

حمله امریکا و بریتانیا بر خاک یمن با واکنش‌های گسترده‌ مواجه شده است و نگرانی از گسترش درگیری در خاورمیانه را همزمان با جنگ در غزه، افزایش داده است.

پیش از این ایران، روسیه، ترکیه و حزب‌الله لبنان نیز حملات امریکا و بریتانیا بر خاک یمن را محکوم کرده‌اند.

حملات بر یمن نقض آشکار اصول بین‌المللی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد