حملات-هوایی-نیروهای-آمریکایی-در-تامین-امنیت-بی-تاثیر-است-خونبهای-پلیس-کشته-شده-در-ارزگان-از-آمریکا-گرفته-شود

اعضای مجلس نمایندگان میگویند حملات هوایی نیروهای آمریکایی در ارزگان تاثیر گذار نبوده و حکومت باید خونبهای ۸ پلیس کشته شده در حملات هوایی نظامیان آن کشور را از آمریکا بیگیرد.

به گزارش افغان خبر: شماری از اعضای مجلس نمایندگان امروز چهارشنبه (31سنبله) در مجلس بیان کردند که حملات هوایی نیروهای آمریکایی بر مواضع نیروهای امنیتی افغان چندین بار تکرار شده و این امر قابل قبول نیست.

عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان بیان داشت که سربازان پلیس توسط نیروهای نظامی آمریکا هدف قرار گرفتند، مصروف دفاع از خاک افغانستان بودند.

عبدالله بارکزی یکی از اعضای این مجلس نیز بیان میکند که حملات هوایی نیروهای آمریکایی برای سرکوب مخالفان مسلح در ارزگان تاثیرگذار نبوده و ناامنی ها در این ولایت کاهش نیافته است.

آقای بارکزی که نماینده مردم ارزگان است تصریح میکند که نیروهای آمریکایی بی مورد این پاسگاه پلیس را مورد حمله قرار داده و مخالفان مسلح در دوردست های این پاسگاه قرار داشتند.

به گفته این نماینده مردم ارزگان در حال حاضر نیز شاهراه ارزگان-قندهار در کنترول مخالفان مسلح قرار دارد و رفت و آمد ممنوع است.

این درحالی است که پیش از این نیز چندین مورد حمله هوایی نیروهای آمریکایی بر پاسگاه های نیروهای نظامی افغانستان در عدم خلای هماهنگی و اطلاعاتی انجام شده است و آخرین مورد آن شام روز یک شنبه یک پاسگاه پولیس در نزدیکی شهر ترینکوت مرکز ارزگان هنگام مورد حمله قرار گرفتند که با افراد گروه طالبان مصروف جنگ بودند.

روز گذشته مجلس سنا نیز این حمله را تقبیح کرده، خواهان محاکمه عاملین آن شد.

حملات هوایی نیروهای آمریکایی در تامین امنیت بی تاثیر است/ خونبهای 8 پلیس کشته شده در ارزگان از آمریکا گرفته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد