عاملین-حمله-هوایی-نیروهای-آمریکایی-بر-پاسگاه-پلیس-در-ارزگان-محاکمه-شوند

مجلس سنا خواستار پیگرد قانون عاملین حمله هوایی نیروهای آمریکایی بر یک پاسگاه پلیس در ولایت ارزگان شده و تاکید دارند که باید به خانواده قربانیان غرامت پرداخت شود.

به گزارش افغان خبر: شماری از سناتوران امروز سه شنبه (30 سنبله) در جلسه امروز بیان کرد که آمریکا همان گونه که بر قربانیان شهروندان خود غرامت میپردازد باید به قربانیان پلیس افغان که در حمله هوایی از بین رفته اند خونبها پرداخت نماید.

حسیب الله کلیم‌زی معاون دوم مجلس سنا که رهبر این مجلس را در دست دست داشت گفت که این حادثه به صورت همه جانبه بررسی گردد.

روز یک شنبه در یک حمله هوایی نیروهای آمریکایی در یک پاسگاه پلسی در ارزگان 8 سرباز کشته شدند.

آقای کلیمزی تصریح کرد که در این مورد هیچگونه تعلل پزیرفتنی نیست و باید عاملین این حادثه مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

به گفته معاون دوم مجلس سنا پیش از این نیز چندین مورد حادثه مشابه از سوی نیروهای خارجی صورت گرفته است که دلیل بر بی دقتی و بی احتیاطی آنها دارد و هیچگاه قابل پزیرش نیست.

محمد حسن هوتک یکی از اعضای این مجلس بیان کرد که 8 سرباز پلسی در ارزگان بر اثر عدم هماهنگی به شهادت رسیده اند و باید در این مورد از مسئولان سوال گردد.

او علاوه کرد که  "دولت امریکا همانگونه که به تبعه خود در حملات هوایی نیروهای این کشور در پاکستان کشته شد ۱.۵میلیون دالر خونبها داد باید به سربازان افغان نیز این خونبها را پرداخت کند".

نثار حارث یکی دیگر از سناتوران بیان کرد که این مسئله نباید با اظهار تأسف آمریکا به فراموشی سپرده شود و باید نهاد های امینتی به صورت جدی این خطای آمریکایی ها را پیکیری نمایند.

او نیز تاکید دارد که نباید در پرداخت خونبهای این سربازان دوگانه برخورد شود و باید مثل سربازان ارتش آمریکا به خانواده های این سربازان غرامت پرداخت شود.

پیش از این نیز نیروهای خارجی چندین مورد نیروهای امنیتی افغان را در ولایات مختلف هدف قرار داده است.

به تازگی وزارت داخله با نشر اعلامیه‌ی در این مورد گفته که حمله هوایی نیروهای آمریکایی را بررسی میکند و در این زمینه هیأتی تعیین گردیده است.

عاملین حمله هوایی نیروهای آمریکایی بر پاسگاه پلیس در ارزگان محاکمه شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد