حمله-هواپیمای-امریکا-در-کابل-خلاف-اصول-بین‌المللی-است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در کابل می‌گوید که« این حمله به هر هدف و بهانه‌ای که انجام شده باشد، از طرف حکومت سرپرست به شدیدترین الفاظ محکوم بوده و سرپیچی از توافق‌نامه‌ی دوحه است».

به گزارش افغان نیوز؛ مجاهد روز گذشته (دوشنبه، 10 اسد) در رشته توییتی گفته که نخست نوع این رویداد مشخص نبود اما؛ یافته‌های ابتدایی استخبارات نشان می‌دهد که این حمله توسط هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی انجام شده است.

دو روز پیش در ساحه شیرپور کابل صدای دو انفجار شنیده شد.

مقام‌های امارت اسلامی نخست در مورد نوعیت آن گفتند که این حمله راکتی بوده و تلفاتی در پی نداشته است.

در همین حال رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور گفته بود که این حمله توسط هواپیماهای بدون سرنشین امریکا صورت گرفته است.

به دنبال آن عصر روز گذشته جو بایدن، رییس جمهور امریکا طی سخنرانی در کاخ سفید اعلام کرد که ایمن الظواهری، رهبر القاعده در عملیات مرکز اطلاعاتی این کشور در کابل کشته شده است. او گفت که رهبر القاعده دیگر وجود فزیکی ندارد.

ایمن الظواهری پس از اسامه بن لادن رهبر القاعده انتخاب شد. گفته می‌شود که او در حمله 11سپتامبر در امریکا نقش کلیدی داشته است.

برخی منابع می‌گویند که این حمله بر خانه سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله حکومت سرپرست و جایی که رهبر القاعده در آن سکونت داشته صورت گرفته است.

به گفته منابع، ایمن الظواهری در هنگام برخورد موشک در بالکن این خانه بوده است.

آنان می‌گویند که پسر و داماد سراج‌الدین حقانی نیز در این حمله کشته شده‌اند.

منابع رسمی امارت اسلامی تاکنون درمورد کشته شدن رهبر القاعده واکنش نشان نداده‌اند.

حمله هواپیمای امریکا در کابل خلاف اصول بین‌المللی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد