خانواده-الظواهری-نمی‌دانیم-این-خبر-صحت-دارد-یا-خیر

خبرگزاری آرتی گزارش داده که خانواده ایمن الظواهری، رهبر القاعده در اولین واکنش خبر کشته شدن او گفته‌اند که نمی‌دانند که آیا این خبر صحت دارد یا خیر.

به گزارش افغان نیوز؛ این رسانه امروز (سه‌شنبه، 11 اسد) به نقل از خانواده الظوهری گزارش داده است آنها دقایقی پیش پس از انتشار این خبر توسط رسانه‌های امریکایی از این خبر مطلع شدند.

طبق این گزارش خانواده الظواهری افزود که خبر مرگ وی به طور گسترده منتشر شده، اما آنها نمی‌دانند که چقدر این خبر صحت دارد و بسیاری از رسانه‌های بین المللی این خبر را اعلام کرده‌اند.

خانواده الظواهری می‌گویند از زمانی که ایمن الظواهری از چند دهه پیش مصر را ترک کرد و سپس به القاعده در افغانستان پیوست، هیچ تماسی با او نداشته‌اند.

حمله هوایی علیه رهبر القاعده روز (یک‌شنبه، ۹ اسد) بر خانه‌ای در شیرپور شهر کابل انجام شده است؛ حمله‌ای که مقام‌های امارت اسلامی در ابتدا آن را فرود راکت به یک خانه‌ی مسکونی خالی اعلام کردند. آنان دوشنبه‌شنب تأیید کردند که حمله‌ی هوایی بوده و توسط هواپیمای امریکایی انجام شده است.

به گفته ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست، در نخست نوعیت این حمله مشخص نشده بود، اما یافته‌های ابتدایی ارگان‌های امنیتی و استخباراتی آنان نشان می‌دهد که این حمله توسط هواپیمای بدون سرنشین امریکایی انجام شده است.

سخنگوی حکومت سرپرست گفته که این حمله به هر هدف و بهانه‌ای که انجام شده باشد، از طرف طالبان محکوم است و این گروه آن را خلاف اصول بین‌المللی و سرپیچی از توافق‌نامه‌ی دوحه می‌داند.

امارت اسلامی در توافق دوحه به امریکا تعهد داده بودند که روابط خود با القاعده را قطع می‌کنند و در خاک افغانستان به گروه‌های تروریستی اجازه‌ی فعالیت نمی‌دهند.

ایمن الظواهری در حالی در کابل کشته شده که پیش از این مقام‌های امریکایی و سازمان ملل متحد از قدرت گرفتن دوباره‌ی القاعده در افغانستان تحت حاکمیت امارت اسلامی هشدار داده بودند.

پیش از این سازمان ملل گفته بود که القاعده در افغانستان دارای پناهگاه و آزادی عمل با ظرفیت انجام حملات جدید در سال‌های آینده است. این سازمان گفته بود ده‌ها نفر از رهبران ارشد القاعده و گروه‌های وابسته به آن در افغانستان مستقر هستند.

خانواده الظواهری: نمی‌دانیم این خبر صحت دارد یا خیر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد