حمله-و-انکار،-استراتیژی-طالبان-برای-کسب-امتیاز

سخنگوی ارگ می‌گوید که ترورهای هدفمند و انکار جنایات، راهبرد جنگی گروه طالبان به هدف گرفتن امتیاز بیشتر در مذاکرات صلح است.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری، امروز (چهارشنبه، ۱۰ جدی) در برگه توییتر خود نوشته است که حمله و انکار بخشی از استراتیژی صلح گروه طالبان است.

به گفته وی، حمله‌ها و ترورهای هدفمند هفته‌های اخیر در شهر کابل به عنوان راهبرد جنگی گروه طالبان به هدف ایجاد ترس، وحشت، دهشت، ناامیدی و به میان آمدن فاصله‌ها میان مردم و‌ دولت صورت می‌گیرد.

سخنگوی رئیس‌جمهور بیان داشته است: «حمله و انکار، بخشی از استراتیژی به اصطلاح صلح طالبان هم است که تلاش می‌شود تا نظام افغانستان در ذهنیت عامه ملی و ‌جهانی، تضعیف شود و طالبان را به امید کاذب شان که در مذاکرات دست بالا داشته باشند، نزدیک سازد.»

به باور آقای صدیقی، این استراتیژی گروه طالبان به غیر از افزایش نفرت مردم نسبت به آن‌ها، چیزی دیگری به دست نخواهد آورد.

این در حال است که شهر کابل در این اواخر گواه حملات انفجاری و ترورهای هدفمند در مقیاس کم سابقه‌ای بود و این امر نگرانی جدی شهروندان پایتخت را برانگیخت.

گفتنی است که در ادامه سریال انفجارهای پایتخت؛ امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: آمرین جنایی حوزات پولیس و منسووبین ریاست امنیت ملی در کابل باید امتحان بدهند تا معلوم گردد که سطح مهارت و دانش آنها در تکمیل محضر و مراحل کشف و تحقیق چه اندازه است.

حمله و انکار، استراتیژی طالبان برای کسب امتیاز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد