دیدار-اشرف-غنی-با-عبدالله-و-محب-در-ارگ

محمد اشرف غنی، رییس جمهور؛ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در ارگ دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری که امروز یک‌شنبه(۷، جدی) منتشر شده، آمده است که در این دیدار، آقای عبدالله گزارش دومین نشست کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحه ملی را ارائه کرد. 
همچنان در خصوص موقعیت و زمان مرحله بعدی مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس جمهور غنی در این دیدار گفته که حکومت یکجا با گروپ حمایت از پروسه صلح افغانستان، مراحل بعدی مذاکرات صلح را به پیش خواهد برد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور، دیروز شنبه(6، جدی) در دومین نشست کمیتۀ رهبری این شورای، ضمن تاکید بر آغاز دور دوم گفت‌وگوهای صلح در تاریخ تعیین‌شده‌ی آن، گفت که امیدوار است مکان گفت‌وگوها مانع برگزاری آن نشود.

در همین حال، عبدالرب رسول سیاف، رهبر پیشین جهادی نیز تاکید داشت که هیئت گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان، از تمام شهروندان این کشور نمایندگی می‌کند و به همین دلیل، تلاش‌های فردی و جانبی در رابطه به صلح، باید متوقف شود.

این درحالی است که گفت‌وگوهای صلح میان هیئت‌های گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان و گروه طالبان، با ۲۰ روز وقفه رو‌به‌رو شده است. هیئت‌های گفت‌وگوکننده‌ی دو طرف، پس از حدود سه ماه، چندی پیش روی کارشیوه‌ی گفت‌وگوها به توافق رسیدند.

دیدار اشرف غنی با عبدالله و محب در ارگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد