حنفی-بحث-شیعه-و-سنی-نباید-بین-ما-فرق-ایجاد-کند

معاون رییس‌الوزرای طالبان دو روز پس از نسل‌کشی شیعیان در کابل و مزار شریف، گفت که ما همه افغان هستیم و بحث شیعه و سنی نباید بین ما فرق ایجاد کند.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالسلام حنفی، معاون رییس‌الوزرای طالبان، روز شنبه (۳ ثور) در سفرش به ولایت بلخ در پیوند به رویداد تروریستی اخیر علیه نمازگزاران شیعه آن ولایت گفت که «ما یک ملت و یک پیکر می‌باشیم و در غم و شادی هم شریک می‌باشیم.»

حنفی افزود: «درست است که من از نگاه مذهب به امام ابوحنیفه معتقد هستم؛ اما به امام جعفر صادق نیز احترام دارم و برادرانی که به مذهب امام جعفر صادق معتقد هستند نیز به سایر امامان مذاهب احترام دارند.»

این در حالی است که دو روز پیش در انفجار در مسجد شیعیان در مزار شریف؛ مرکز ولایت بلخ بیش از ۳۱ نفر کشته و ۸۷ تن دیگر زخمی شدند. مسئولیت این انفجار را گروه داعش به عهده گرفت.

عدم واکنش رهبران ارشد طالبان به این رویدادها، خشم شدید افکار عمومی را برانگیخت و حتی شماری از مردم طالبان را به دست‌داشتن در این کشتارها متهم کردند.

در همین حال، طی چند روز اخیر میزان انفجارها در کشور در حالی افزایش یافته که طالبان ادعا دارند امنیت کامل در سراسر افغانستان گرفته شده است.

حنفی: بحث شیعه و سنی نباید بین ما فرق ایجاد کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد