حنفی-به-آزادی-بیان-متعهد-هستیم

معاون اداری رییس الوزرای امارت اسلامی می‌گوید که حکومت سرپرست با آزادی بیان در چارچوب و اصول ا. ا هیچ‌ مشکلی ندارد و با خبرنگاران همکار خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس‌الوزرای امارت اسلامی امروز (دوشنبه، 2 میزان) در نشست« سهم‌گیری ادارات و رسانه‌ها در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت» گفت: «ما به آزادی بیان متعهد هستیم و با آزادی بیان کدام مشکل نداریم».

حنفی افزود که امارت اسلامی از انتقاد سالم رسانه‌ها برای بهبود کاری حمایت می‌کنیم اما؛ انتقاد برای تخریب را نمی‌پذیرد. او گفت: «ما با خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها از نزدیک کار خواهیم کرد تا فضای اطلاع رسانی باز باشد».

حنفی تصریح کرد که امارت اسلامی در تلاش تامین عدالت اسلامی در کشور است و هر کسی دعوای حقوقی دارند، باید در محاکم حضور پیدا کنند.

او با انتقاد از حکومت پیشین گفت که در 20 سال گذشته حقوق مردم افغانستان تامین نشده بلکه برعکس« به عروسی‌ها، مدارس‌ ما بمباران می‌شد و هم‌چنین به مقدسات ما توهین و جوانان ما بدون کدام جرم و محاکمه به زندانی‌ها نگهداری می‌شدند، زندانی‌های که قانون جنگل آن‌جا حاکم بود».

حنفی افزود که 5 میلیون معتاد که بیشتر آنان استاد دانشگاه‌ها و مدارس هستند هم‌چنان غضب میلیون‌ها جریب زمین دولتی و خصوصی از دست‌آورد‌های مهم حکومت تحت حمایت «اشغال» بوده است.

این در حالی است به تازگی شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل، از گسترش تروریسم در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که از یک جنگ داخلی دیگر، تروریسم فزاینده، قاچاق مواد مخدر و بحران مهاجرت در افغانستان جلوگیری شود.

حنفی: به آزادی بیان متعهد هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد