دیدار-متقی-با-کاردار-سفارت-ناروی-برای-افغانستان

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در دیدار با پال کلومال، کاردار سفارت ناروی برای افغانستان از این کشور خواسته تا برای نزدیکی افغانستان و جهان کار کند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه با نشر اعلامیه‌ای گفته که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت در این دیدار روی کمک‌های بشردوستانه، امنیت، همکاری‌های انکشافی و برخی مسایل سیاسی گفتگو کرده‌است.

متقی گفته که باید تلاش شود تا افغانستان با سایر ملل جهان نزدیک گردد و ناروی در این زمینه تجربه کافی دارد و نقش خوبی می‌تواند بازی کند. او تاکید کرده که کارهای مثبت امارت اسلامی باید ستایش و به آن جواب مثبت داده شود.
متقی گفته که امارت اسلامی به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند.

 او تصریح کرده که امارت اسلامی افزون بر ممنوعیت کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر، هزاران معتاد را زیر تداوی گرفته که جامعه جهانی مسوولیت دارد تا در این موارد با افغانستان همکاری کرده و موضوعات بشری را سیاسی نسازد.

متقی گفته که تاریخ این مساله را ثابت کرده که گزینه‌های فشار بر افغانستان نتیجه نمی‌دهد و بناً باید مسیر همکاری در پیش گرفته شود.

در این دیدار کلومال گفته که کشورش مثل گذشته آماده ایجاد روابط بلندمدت با افغانستان است .او افزوده است که حکومت ناروی دیپلماتانی جدیدی را برای افغانستان معرفی کرده است.

دیدار متقی با کاردار سفارت ناروی برای افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد