حنفی-خواستار-تعامل-مثبت-با-جهان-شد

معاون اداری ریاست‌الوزرا می‌گوید که امارت اسلامی افغانستان خواستار روابط نیک و اقتصاد محور با کشور‌های جهان می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ در خبرنامه ایکس ریاست‌الوزار امروز(سه‌شنبه، 14 حمل) آمده است که عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرای ا.ا.ا شام روز گذشته در ضیافت افطاری که در وزارت امور خارجه برگزار گردیده بود گفته است که ا.ا خواهان روابط نیک و اقتصاد محور با کشور‌های منطقه و جهان است.

این ریاست ‌می‌گوید که در این ضیافت، مسولان و نمایندگان سفارتخانه‌های کشورهای مختلف، دیپلومات ها ومسولان یوناما نیز حضور داشته است.

بر اساس خبرنامه، حنفی افزوده است که امارت اسلامی حملات بی‌رحمانه اسراییل در غزه و قتل عام ملت فلسطین را به تمام معنا تقبیح می‌نماید و این حملات که خلاف همه اصول بشری و بین‌المللی در غزه صورت می‌گیرد، تمامی نظم و قوانین بین‌المللی را زیر سوال برده است.

معاون اداری ریاست الوزراء تصریح کرد:« پس از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، امنیت به صورت کامل تامین گردیده و کشت، قاچاق، تجارت و استعمال مواد مخدر، منع و فساد اداری ختم شده و  فعالیت مطبوعات  جریان دارد، معتادان جمع‌آوری شده و در این اواخر در حدود بیش از یک میلیون مهاجر افغان از کشورهای همسایه به شکل اجباری اخراج شده‌اند که به‌گونه بهتر مدیریت شده است».

حنفی بیان داشت: امارت اسلامی از تمامی کشورهای منطقه و فرامنطقه می‌خواهد بخاطر جلوگیری از مهاجرت‌های جوانان به کشورهای دیگر، ختم مواد مخدر و تضمین ثبات در افغانستان در تطبیق پروژه‌های بزرگ انکشافی مانند افغان ترانس، هرات - بولدک، بندر چاه بهار، راه لاجورد، کوریدور واخان و تاپی سرمایه‌گزاری نمایند.

معاون اداری ریاست الوزراءافزوده است که امنیت در افغانستان نه تنها برای شهروندان این کشور مهم است بلکه به مفادهمه کشورهای منطقه وفرامنطقه می‌باشد، به همین منظور بخاطر ادامه ثبات در افغانستان، سرمایه‌گزاری در عرصه‌های مختلف امر ضروری است.

وی از اقدام بانک جهانی برای عملی ساختن پروژه کاسا یک‌هزار ابراز امتنان نموده است.

حنفی با اشاره به تاثیرات منفی اخراج اجباری شهروندان افغان از کشورهای مختلف، گفت که در این زمینه توجه جدی باید صورت گیرد و این امر به روابط دو جانبه وهمسایگی کمک  نمی کند.

وی خاطرنشان کرد که امارت اسلامی افغانستان خواهان روابط نیک باهمه کشورهای جهان است و می‌خواهد که افغانستان یک کشور اقتصاد محور باشد و به امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌نماید و تقاضامند است دیگر کشورها هم به امور داخلی افغانستان مداخله نه نمایند.

معاون اداری ریاست الوزراء با تقبیح حملات صورت گرفته در کشورهای ایران، روسیه و پاکستان وکشته شدن اتباع چینی درآن، گفت که ما این حملات را که باعث کشته شدن مردم عام می گردد، تقبیح می کنیم.

حنفی خواستار تعامل مثبت با جهان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد